عصر خودرو

کاهش ۸۱ درصدی سود "مفاخر" به سه علت

عصر بازار- شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) سود خالص خود را از مبلغ ۴۱,۱۴۰ میلیون ریال به مبلغ ۷,۶۶۵ میلیون ریال تغییر داده است و با تعدیل منفی ۸۱% سود پیش‌بینی شده هر سهم را از مبلغ ۲۴۲ ریال به مبلغ ۴۵ ریال کاهش داده است.

کاهش ۸۱ درصدی سود "مفاخر" به سه علت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، از جمله عوامل این تعدیل نوسانات نرخ ارز، جمع شدن شعب بانک‌ها از جمله بانک صادرات و کاهش تقاضا از سمت مشتریان بوده است.
    شرکت دلایل تغییرات نسبت به آخرین بودجه اعلامی را اینگونه اعلام کرد: 1. کاهش فروش خالص و درآمد حاصل از ارائه خدمات شرکت به دلیل نوسات نرخ ارز و کاهش تقاضا از سمت مشتریان و همچنین عدم حصول نتیجه برخی مذاکرات در رابطه با عقد قراردادهای جدید جهت فروش محصولات ( تجهیزات بانکی، تجهیزات کامپیوتری و دوربین) گردیده است .در رابطه با درآمد حاصل از ارائه خدمات نیز به دلیل تجمیع و جمع آوری برخی شعبات بانکی ( بانک صادرات) میزان درآمد حاصل از ارائه خدمات کاهش یافته است.
    2. از دیگر عوامل کاهنده سود اعلامی (طبق آخرین بودجه) مربوط به سایر درآمدهای عملیاتی می‌باشد که از مبلغ 6.000 میلیون ریال به 2.900 میلیون ریال کاهش یافته است که بدلیل کاهش تعداد شعبات (توضیحات بند1) باعث کاهش در تعداد مصرف باطری گردیده که این موضوع در سرفصل مواد مستقیم مصرفی کاملا مشهود بوده و از رقم 46.000 میلیون ریال اعلامی در بودجه به رقم 41.778 میلیون ریال در بودجه فعلی کاهش یافته است.
    3. کاهش خالص سایر درآمدهای غیرعملیاتی از دیگر عوامل کاهنده سود خالص شرکت بوده که بدلیل کاهش سود شرکتهای زیر مجموعه بوده است. باتوجه به شباهت فعالیت شرکتهای زیرمجموعه تمامی دلایل کاهش سود شرکت مفاخر برای شرکتهای مزبور نیز صادق می‌باشد.

    برچسب ها