عصر خودرو

رشد تقاضای جهانی نفت امسال به ۱.۸۵ میلیون بشکه می رسد

عصر بازار- بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که انتظار دارد میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی به ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز برسد.

رشد تقاضای جهانی نفت امسال به ۱.۸۵ میلیون بشکه می رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که انتظار دارد میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی به 1.85 میلیون بشکه در روز برسد.

    تحلیلگران این بانک آمریکایی در یادداشتی نوشتند: «آمارهای نفتی ماه ژانویه نشان دهنده رشد قابل توجه تقاضای جهانی برای نفت است و با روند حرکت اقتصادی قدرتمند آغاز سال همخوانی دارد.»

    گلدمن ساکس همچنین کاهش اخیر قیمت نفت را به وضعیت فصلی بازار نسبت داده و گفته هرچند که آمارهای اقتصادی منتشر شده در هفته گذشته کمتر از انتظار بازار بوده و اختلافات تجاری و تعرفه ای ممکن است تقاضا برای نفت را کاهش دهد، اما تاثیر این عامل احتمالا تدریجی خواهد بود و ممکن است تضعیف ارزش دلار این عامل را خنثی نماید.

    «ما همچنان انتظار داریم که عوامل کلان اقتصادی در سال 2018 به نفع تقاضای نفت تمام شود و رشد تقاضای نفت برای امسال همچنان 1.85 میلیون بشکه در روز پیش بینی می شود.»

    این میزان پیش بینی رشد تقاضا بیش از میزان رشد تولید شیل آمریکا و دیگر تولید کنندگان غیراوپکی است و منجر به کاهش بیشتر میزان ذخایر در سه ماهه سوم سال و افزایش مجدد قیمت ها خواهد شد.

    برچسب ها