عصر خودرو

قرارداد ساخت واگن و نیروگاه خورشیدی۱۰۰مگاواتی، مهمترین تحولات صنعتی هفته

عصر بازار- مهمترین رویدادهای بخش صنعت در هفته گذشته امضای قراردادهایی مانند تامین و ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن مترو بین ایدرو و یک شرکت چینی و همچنین ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰۰مگاواتی در پسابرجام با همکاری ایتالیا بود.

قرارداد ساخت واگن و نیروگاه خورشیدی۱۰۰مگاواتی، مهمترین تحولات صنعتی هفته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، در این هفته قرارداد همکاری تامین و ساخت 450 دستگاه مترو برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت پوژن چین امروز امضا شد.
    بر این اساس تولید و تامین واگن های مورد نیاز با فناوری روز جهان برای نخستین بار در شرکت واگن پارس با مشارکت شرکت خارجی انجام می شود.
    با توجه به مذاکره های انجام شده برای تجهیز و راه اندازی شرکت پارس مبلغ 25 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده که طرف خارجی برای این سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است.
    شمار واگن ها در این قرارداد 450 دستگاه برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز است و شرکت پوژن متعهد شد اعتبار مالی پروژه تا سقف 85 درصد را از منابع چین تامین کند.
    در این همکاری مشترک به طور متوسط 35 درصد و در نهایت 59 درصد داخلی سازی واگن های آلومینیومی در ایران انجام می شود که با این توافق برنامه استفاده از حداکثر توان و ظرفیت داخلی و انتقال فناوری و دانش فنی تحقق می یابد.

    ** امضای تفاهمنامه توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین «ایدرو اویل» و شرکت هندی
    در این هفته، تفاهمنامه همکاری و مشارکت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین شرکت ایدرو اویل به نمایندگی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت هندی «او.ان.جی.سی ویدش» هند امضا شد.
    هدف از این تفاهمنامه، امکان تشکیل کنسرسیوم و همچنین پیش بینی نتایج مذاکره هاست.
    تفاهمنامه مشابهی نیز با شرکت روسی «زاروبژ نفت» امضا شده است.

    ** برنامه ریزی برای احیای کفش ملی با مشارکت برند «کیکرز»
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا وابسته با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این هفته در نشست خبری گفت: شرکت کیکرز که از زیرمجموعه های «رویال گروپ» اروپاست قصد دارد با تاسیس شرکت سرمایه گذاری مشترک با کفش ملی و بیش از 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری 2طرف در بازار ایران حضور یابد.
    «ولی آذروش» افزود: قرار است شبکه توزیع، کارخانه ها و سوله های تولیدی به عنوان آورده شرکت کفش ملی و ماشین آلات، دانش فنی، طراحی مدل، قالب و حضور متخصصان و کارشناسان آورده این شرکت فرانسوی تولید کفش باشد.

    ** آغاز عرضه کوییک و ساینا اتوماتیک
    در این هفته با حضور مسوولان و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، عرضه کوییک و ساینا اتوماتیک به عنوان جدیدترین خودروهای سایپا آغاز شد. ثبت نام 2 محصول یاد شده به ترتیب شهریور و دی ماه امسال انجام شده بود.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم گفت: کوییک و ساینا اتوماتیک استانداردهای قانونی 85 گانه سال آینده را پاس می کنند.
    خودرو کوییک به عنوان نخستین خودرو ایرانی مجهز به گیربکس اتوماتیک توسط سایپا معرفی و عرضه شد.
    ساینا اتوماتیک نیز به عنوان یک سدان اقتصادی عرضه می شود.

    ** شرط سایپا برای خودرو ساز چینی
    در این هفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشستی با «لیو پنگ چن» مدیرعامل خودروساز چینی «برلیانس»، شرط استمرار و تداوم همکاری با این شرکت را ارتقای کیفیت و افزایش داخلی سازی محصولات مشترک برشمرد.
    «محسن جهرودی» افزود: چنانچه این شرکت خواهان استمرار حضور در بازار ایران باشد، باید بر سه محور اصلی بیشتر تمرکز کند که نخستین آنها مناسب سازی قیمت برای مشتریان است.
    به گفته این مسوول، از طریق کاهش قیمت قطعات متصل (سی.کی.دی) و در نهایت کاهش قیمت خودرو، درخواست برای خرید محصولات مشترک با برلیانس از سوی مشتریان بیشتر خواهد شد.
    وی تصریح کرد: دومین راهکار، ارتقای کیفیت محصولات برند برلیانس از طریق اتخاذ روش های فنی و مهندسی است.
    جهرودی اضافه کرد: اگر برلیانس بخواهد در بازار ایران حضور پررنگی داشته باشد، سومین راهکار تلاش برای افزایش داخلی سازی قطعات خودرو است.

    ** قرارداد نخستین نیروگاه خورشیدی 100مگاواتی در پسابرجام
    در این هفته همچنین قرارداد ساخت نیروگاه برق خورشیدی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت «کارلو ماسکا» ایتالیا در تهران امضا شد.
    این نیروگاه به ظرفیت 100 مگاوات در زمینی به مساحت 200 هکتار با سرمایه گذاری یکصد میلیون دلاری طرف ایتالیایی در زمان 15 ماه اجرا می شود و روش سرمایه گذاری آن، اجاره زمین به مدت 20 سال با قابلیت تمدید پنج سال است.

    برچسب ها