عصر خودرو

واکنش چین و کره جنوبی به امضای لایحه افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم

عصر بازار- چین و کره جنوبی اگرچه در ارتباط با سیاست های آمریکا همیشه رویکردهای متضادی اخذ کرده اند اما این بار سیاست مشترکی در برابر امضای لایحه افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم توسط ترامپ پیش گرفته اند.

واکنش چین و کره جنوبی به امضای لایحه افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، اداره بازرسی وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای شدید اللحن تاکید کرد بالا بردن تعرفه با این تصمیم آمریکا تلاشی خطرناک است و واشنگتن در حال برهم زدن نظم بین المللی تجاری است.
    این بیانیه می افزاید بشدت و قاطعانه با تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه بر روی محصولات فوق مخالف است.
    بر اساس گزارش تارنمای یی سی چین این تعرفه ها با امضای ترامپ از 15 روز دیگر عملیاتی می شود و فقط کانادا و مکزیک بزرگترین صادر کنندگان فولاد آمریکا از پرداخت آن معاف شده اند.
    'وانگ خه جون' از مقام های ارشد وزارت بازرگانی چین امروز در پکن گفت که چین این حرکت آمریکا را تلافی خواهد کرد.
    وی خاطر نشان کرد این کار می تواند به صنایع چین لطماتی وارد کند و برای همین پکن تدابیر لازم را برای حراست از منافع ملی و تجاری خود و صنایع فولاد و آلومینیوم اتخاذ خواهد کرد.
    تعرفه بر روی واردات فولاد به آمریکا 25 و برای آلومینیم 10 درصد است اما چین تنها سه درصد از فولاد آمریکا را تامین می کند ولی به دلیل بزرگی صنعت فولاد این کشور از این تصمیم متضرر خواهد شد.
    مقام چینی گفت آمریکا با این اقدام ساختار سازمان تجارت جهانی را ضعیف می کند و به نظم تجاری جهان لطمه می زند.
    انجمن صنایع و فولاد چین هم در بیانیه ای جداگانه آورده است آمریکا با بالا بردن تعرفه به صنعت فولاد و آهن در سطح جهان و حتی مصرف کنندگان آمریکایی لطمه می زند.
    این انجمن افزوده است که در جنگ تجاری میان چین و آمریکا این صنعت احتمالا بیشترین زیان را متحمل خواهد شد.

    **شکایت کره جنوبی از آمریکا به سازمان تجارت جهانی
    'پایک اون گیون' وزیر تجارت کره جنوبی نیز امروز گفت کشورش در پی اعمال تعرفه تجاری آمریکا بر فولاد و آلومینیوم از واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.
    به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی اصولا در رده های سوم و چهارم بزرگترین صادر کننده فولاد به آمریکا پس از کانادا، مکزیک و برزیل قرار دارد.
    در همین حال وزیر تجارت کره جنوبی از اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا لایحه جنجالی افزایش تعرفه ها را امضا کرده است ابراز تاسف کرد.
    او با اشاره به برخی از ملاحظات در این لایحه گفت اگر کره جنوبی از این تعرفه ها معاف نشود این کشور شکوایه ای را تسلیم سازمان تجارت جهانی خواهد کرد.
    وزیر تجارت کره جنوبی بشدت از این بابت ابراز نگرانی کرده و این تعرفه را خطری برای کل صنعت فولاد این کشوردانسته است.
    پایک گفت که کره جنوبی در حال رایزنی با آمریکا از مجاری ذی ربط است تا واشنگتن این اقدام خود را به شیوه ای مناسب حل و فصل کند.
    کره جنوبی که دارای یک اتحاد قوی نظامی با آمریکاست می گوید بارها از واشنگتن برای معافیت ازاین تعرفه که برای فولاد 25 درصد و برای آلومینیوم 10 درصد است، درخواست کرده است.
    قرار است تا پایان ماه جاری میلادی آمریکا و کره جنوبی سومین دور از مذاکرات برای امضای پیمان جدید تجارت آزاد را برگزار کنند.

    برچسب ها