عصر خودرو

دیدار اعضای اوپک با مدیران شرکت‌های شیل آمریکا

عصر بازار- اعضای اوپک روز دوشنبه در آمریکا با مدیران شرکت‌های عضو گروه شیل آمریکا دیدار کردند.

دیدار اعضای اوپک با مدیران شرکت‌های شیل آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، اعضای اوپک روز دوشنبه در رستوران «گروو» در شهر هیوستون آمریکا با مدیران شرکت‌های شیل شام خورده و مذاکره کردند.

    دیدار اعضای اوپک با مدیران شیل، در حاشیه نشست سالانه «CERAWeek»-هفته شرکای تحقیقات انرژی کمبیرج- که مهم‌ترین نشست سالانه انرژی در آمریکا است، برگزار شد.

    به دلیل وجود قوانین ضد تبانی در قیمت گذاری در آمریکا، قیمت‌های نفتی و میزان تولید اوپک در این دیدار بررسی نشد.

    پیش از این، برگزاری نشستی مشابه با حضور نمایندگان شیل و اوپک تقریبا غیر ممکن بود. دو طرف طی سال‌های گذشته وارد جنگ قیمتی شدند. جنگی که به ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های شیل انجامید. اعضای اوپک با افزایش تولید از سال 2014، قیمت‌های نفت خام جهانی را کاهش داده و برای افزایش سهم خود از بازار جهانی و خارج کردن شرکت‌های شیل از بازار، تلاش کردند.

    در خلال این جنگ قیمتی، قیمت‌های نفت خام حتی به بشکه‌ای 27 دلار هم رسید. تعدادی از تولید کنندگان نفت شیل با کاهش هزینه‌های تولید به بقا ادامه دادند. در نهایت قیمت‌های پایین موجب شد اعضای اوپک نیز اعلام نارضایتی کرده و در سال 2017 با کاهش تولیدات نفت خام اوپک، قیمت نفت خام افزایش پیدا کند.

    این افزایش قیمت‌ها موجب شد تولیدات نفت خام شرکت‌های آمریکایی در اواخر سال 2017 به بیش از 10 میلیون بشکه در روز برسد.

    لازم به ذکر است تعدادی از شرکت‌هایی بین‌المللی همزمان در اوپک و شیل فعالیت می‌کنند. «امانوئل ایبه» وزیر نفت نیجریه از این شرکت‌های خواست برای ثبات قیمت نفت تلاش کرده و در این رابطه احساس مسئولیت داشته باشند.

    برچسب ها