عصر خودرو

تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند؛

۲ عامل موثر بر روند حرکتی طلا

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و احتمال وقوع جنگ تجاری در جهان مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا خواهد بود.

۲ عامل موثر بر روند حرکتی طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر،در حالی که تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه واردات علیه فولاد و آلمینیوم موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی شده است، به نظر می رسد سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا طی هفته های آینده خواهد بود.

    بر اساس این گزارش اظهارات اخیر جرومی پاول رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا موجب شده است تا سرمایه گذاران و تحلیلگران پیش بینی کنند نرخ بهره این کشور امسال 4 بار افزایش خواهد یافت.

    در حالی که نشست آتی فدرال رزرو 20 و 21 مارس برگزار خواهد شد، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد احتمال افزایش نرخ بهره در این نشست بیش از 85 درصد است.

    بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده عامل اصلی و تاثیرگذار بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد بود. نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو به احتمال زیاد در نشست مارس نرخ بهره را افزایش خواهد داد. ولی عاملی که تاثیر اصلی را بر قیمت طلا خواهد داشت، نرخ بهره واقعی است که پس از روشن شدن وضعیت نرخ تورم در اقتصاد آمریکا، تاثیر اصلی خود را نمایان خواهد کرد.

    برچسب ها