عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی ؛

غیبت بازیگران بزرگ

عصر بازار- به‌نظر می‌رسد ریزش‌های ناگهانی در دوشنبه سیاه هنوز هم عواقبی در بر دارند و بازارها برای برگشت به حالت تعادل نیازمند زمان بیشتری هستند؛ در این دوره نوسانات سریع و محدود در دامنه‌های مشخص می‌تواند ادامه داشته باشد و معامله‌گران خرد بازار را با دست‌های خالی به خانه برگرداند.

غیبت بازیگران بزرگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، جز بازارهای کالایی خاص یا بازارهای مورد توجه آربیتراژ کاران که احتمال ایجاد روندهای نسبتا قوی در آنها وجود دارد، سایر بازارها در نوعی آشفتگی به سر خواهند برد تا بازیگران بزرگ بازار مجددا در بازار ظاهر شوند. در این دوره زمانی ریسک گریزی بیشتر و پرهیز از همراهی هر نوع نوسان در بازار می‌تواند یک استراتژی موثر باشد.
    طلای جهانی
    برزخی به نام اصلاح
    سقوط نسبتا سریع هفته گذشته قیمت طلای جهانی به ناحیه 1313 دلار در هر اونس، باوجود احتمال رخ داد، با غافلگیری نسبی همراه بود و تعدادی از معامله‌گران را از همراهی خود محروم و عملا در ناحیه 1328 دلار یک نقطه جامانده ایجاد کرد که باعث برگشت زود هنگام بازار به این نقطه خواهد شد. از سوی دیگر، راه نزول تا 1297 دلار را باز کرد و در چند روز آینده نوسان میان دو ناحیه 1297 و 1330 دلار یا احیانا 1241 دلار در هر اونس دارای احتمال بیشتری است و بهتر آنکه سقف و کف این دو ناحیه برای ورود و خروج در چند روز آتی استفاده شود. همچنین به دلیل ماهیت بازار احتمال عدول چند دلاری از این سطوح وجود دارد، اما تا روز چهارشنبه آتی شکست این سطوح دارای احتمال کمتری است و از روز چهارشنبه باید به دنبال سطوح جدیدتری که احتمالا خریدها را تشویق کند، باشیم.
    نفت
    عجله برای ناکامی
    پایین نیآمدن قیمت نفت خام آمریکا تا سطح 59 دلار در هر بشکه و تعجیلی که برای صعود داشت، احتمال اینکه سقوط‌های ناگهانی را در چند روز آینده تجربه کند، افزایش داد و هنوز هم رسیدن به این سطح دارای احتمال نسبی خوبی است. بنابراین، اگر موقعیت خریدی در بازار دارید، نسبت به علایم بازار هشیاری کامل داشته و در شناسایی سود خود دقت کافی داشته باشید. برای هفته پیش رو، خرید در سطح 59.3 دلار در هر بشکه کم‌ریسک‌ترین نقطه ورود به بازار است و اهداف صعودی نیز در 62، 64 و 66 دلار در هر بشکه هستند. به دلیل وضعیت خاص بازارها، خروج به موقع در هنگام سقوط قیمت به زیر سطح 59 دلار الزامی است.
    داوجونز
    متعصب و نا امید
    تلاش این شاخص برای صعود دوباره، حکایت از جو تعصب و هیجان در بازار دارد، اما موفقیت نبودن نسبی در فتح قله‌های بالاتر، باوجود صعودهای دو هفته اخیر و کُندی این تحرکات، امید معامله‌گران را نا امید کرده و هر روز ضعیف‌تر از روز قبل ظاهر می‌شود. این ناامیدی در بلندمدت زیان بزرگی را برای روند صعودی فعلی ایجاد خواهد کرد و تا این لحظه حکایت از عبور نکردن از سقف قبلی و حتی عبور از 27 هزار واحد دارد. این برآورد اگر چه برای خریداران دلچسب نیست، اما همراهی واقعیت‌های بازار از همراهی ذهنیات معامله‌گران جدا است و همیشه بازار برنده بازی خواهد بود. برای هفته آتی نیز دو سطح مهم 25 هزار و 26 هزار واحد مهمترین سطوح خواهند بود و بهتر است علایم بازار در حوالی این دو سطح را رصد کرده و به آنها توجه داشته باشیم.
    شاخص دلار
    تداوم حرکت اصلاحی
    پس از فتح هدف اول در 90.3 واحد در هفته گذشته، باید منتظر هدف دوم اصلاحی در 91.2  واحد باشیم. مسیر این حرکت اصلاحی دارای بُعد زمان گسترده‌تری است و احتمالا این حرکت به آرامی انجام خواهد شد و  نزول‌های مجددی نیز تا نواحی 89.7 و 89.3 هم خواهد داشت. بنابراین برای ورود به بازار، این دو سطح از ریسک کمتری برخوردار هستند و ناحیه خروج نیز، در زیر سطح 89 واحد خواهد بود. به دلیل زمانبر شدن این حرکت، احتمال شکست کف 88 و 87 واحد هر روز ضعیف‌تر خواهد شد و باید برای مدتی نزول‌های قوی را فراموش کنیم.
    بیت کوین
    یاری از زمان
    ناحیه 13هزار دلار برای بیت کوین به تدریج تبدیل به یک چالش جدی می‌شود و گذشت زمان در این ناحیه می‌تواند مانند یک شمشیر دولبه برای بیت کوین عمل کرده که هم نزول قوی و هم صعود قوی را به یک اندازه تهدید می‌کند. مهمترین خصیصه بازار در این مواقع، نوع تحرکات قیمتی است که می‌تواند اینرسی بازار را در کفه‌های صعود و نزول تعیین کرده و حرکت بعدی را که احتمالا با نوسانات ناگهانی مقدماتی نیز همراه است را سنگین‌تر کند. در حال حاضر، ورود به هر موقعیتی دارای ریسک یکسان است و بهتر اینکه هفته آتی را فقط به عنوان ناظر بازار عمل کرده و منتظر علایم قویتر در بازار باشیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو