عصر خودرو

رییس سازمان توسعه معادن:

سهم ۲۵درصدی معدن در صادرات غیرنفتی

عصر بازار- رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: در سال های گذشته شایسته سالاری محقق نشده و عمدتاً به صورت شعاری مطرح شده است.

سهم ۲۵درصدی معدن در صادرات غیرنفتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، مهدی کرباسیان اظهار داشت: با راه اندازی طرح های فعلی بخش معدن و صنایع معدنی ایران، شاهد ارتقای رتبه جهانی ایران در تولیدات معدنی خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران رتبه 15 را در بین کشورهای معدنی دنیا دارد،اما راه اندازی طرح‌های در دست اجرا سبب ارتقای جایگاه فعلی کشورمان می شود.

    وی موضوع مدیریت بدون بهره وری را یادآور شد و گفت: طی سال های گذشته شایسته سالاری آنطور که لازم بوده محقق نشده و عمدتاً به صورت شعاری مطرح شده است.

    کرباسیان ادامه داد: اقتصاد نفتی همواره بر تصمیم گیری ها سایه انداخته و مانعی در برابر رشد نرخ بهره وری شده، به ویژه آنکه ترکیب این نوع اقتصاد با سیاست موجب تضعیف بهره وری شده است.

    وی با بیان اینکه از نظر فناوری نسبت به دنیا عقب هستیم، اظهار داشت: کشور چین با سرمایه و دانش خارجی توانست اقتصاد خود را متنفع کند و باید دید آیا با ورود سرمایه خارجی به آن کشور،‌ دچار عقب ماندگی شد یا منافعی در پی داشته است.

    رییس سازمان توسعه معادن اظهار داشت: به رغم اینکه سهم بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور حدود 6 درصد اعلام شده اما در صادرات غیر نفتی، ‌سهمی نزدیک به یک چهارم (25درصدی) دارد.

    برچسب ها