عصر خودرو

بانک‌های آمریکایی در خدمت عربستان برای عرضه یک میلیارد دلار سهام

عصر بازار- بانک های «جی پی مورگان» و «سیتی گروپ» آمریکا برای عرضه اولیه بیش از یک میلیارد دلار سهام شرکت ACWA سعودی به استخدام عربستان درآمدند.

بانک‌های آمریکایی در خدمت عربستان برای عرضه یک میلیارد دلار سهام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، منابع آگاه از تصمیمات شرکت برق بین المللی ACWA عربستان سعودی اعلام کردند که این شرکت برای عرضه اولیه سهام خود به ارزش بیش از یک میلیارد دلار، بانک «جی پی مورگان»، «سیتی بانک» و  بانک «ناتیکسیس» فرانسه را برای این کار به استخدام خود در آورده است.

    این شرکت سعودی از رگولاتور «ریاض کپیتال» به عنوان هماهنگ کننده داخلی برای فروش سهام این شرکت در بورس عربستان که انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری میلادی انجام گیرد، کمک می گیرد؛ ضمن اینکه از مشاوران دیگر در فروش اولیه سهام ACWA می توان به شرکت خاورمیانه ای «فیفث دیمنشن پارتنرز» اشاره کرد.

    بر همین اساس، ACWA دارای سهامداران متعددی است که از جمله آنها شرکت سرمایه گذاری بین المللی «سانابیل» عربستان و آژانس مستمری این کشور است. همچنین صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در آستانه انعقاد قرار داد برای خرید تقریبا 10 درصد از سهام ACWA است.

    بر پایه این گزارش، عرضه اولیه سهام شرکت برق بین المللی ACWA عربستان سعودی به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای بورس این کشور است که به سرمایه گذاران خارجی واجد الشرایط اجازه مشارکت را می دهد.

    برچسب ها