عصر خودرو

رئیس اتاق اصناف تهران مطرح کرد:

حضور برندهای خارجی، فضای رقابتی ایجاد می‌کند

عصر بازار- فاضلی گفت: حضور برندهای خارجی برای ایجاد رقابت در کشور لازم است اما میزان‌ ورود آنها باید با نظارت اتحادیه های ذی‌ربط انجام شود.

حضور برندهای خارجی، فضای رقابتی ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران امروز در مراسم رونمایی واحدهای فروش کالای ایرانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتاق اصناف 2 هدف را در برنامه خود هدف گذاری کرده بود؛ نخست نهادینه کردن تجارت الکترونیک که یک معاونت مستقل برای آن در نظر گرفته بود و سپس  بحث برند سازی در سراسر کشور بود که اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

    وی افزود: در خصوص برند سازی اتاق اصناف 4 بخش را هدف گذاری کرده که شامل صنایع چرم، پوشاک، صنایع چوب و چاپ و بسته بندی است در همین راستا امروز نیز شاهد رونمایی از واحدهای عرضه‌کننده تولیدات داخلی کفش هستیم و در بخش پوشاک هم در سه استان این امر اجرایی شده است.

    فاضلی در خصوص تاثیر واردات بر تولید داخلی بیان کرد: میزان واردات صنایع چرم در سال 91 حدود 2.8 میلیارد دلار بوده است اما طبق آمار اکنون به 1.5 میلیارد دلار رسیده است.

    وی با بیان اینکه حجم واردات کاهش پیدا کرده است، یاد آور شد: البته این میزان به صورت قاچاق وارد کشور می شود که باید در خصوص جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور، اقدامات لازم صورت گیرد.

    رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه تصریح کرد: حضور برندهای خارجی برای ایجاد رقابت در کشور لازم است اما میزان‌ ورود نمونه‌های خارجی باید به صورت هدفمند و با نظارت اتحادیه های ذی‌ربط انجام شود.

    این مقام مسئول با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود کالای قاچاق مطرح کرد: متاسفانه در خصوص جلوگیری از ورود کالای قاچاق؛ اقدامات در بخش شعار باقی می‌ماند و به مرحله اجرا نمی رسد.

    در خاتمه رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز نیز  بیان کرد: هم اکنون حدود 100 واحد صنفی برای عرضه کفش داخلی اعلام آمادگی کرده اند که در صنعت کفش مزیت و ظرفیت لازم وجود دارد.

    برچسب ها