عصر خودرو

هزینه باور نکردنی سرمای کم سابقه اروپا بر اقتصاد انگلیس

عصر بازار- سرما روزی یک میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس آسیب می‌زند و در صورت تداوم می‌تواند تولید ناخالص داخلی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ این کشور را نصف کند.

هزینه باور نکردنی سرمای کم سابقه اروپا بر اقتصاد انگلیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، بخش ساخت و ساز بیشترین آسیب را از وضعیت آب و هوا متحمل شده است و متخصصان می‌گویند پس از آن که سرمای زیر صفر 3 روزه کارگران را وادار کرد دست از کار بکشند، زیان این صنعت می‌تواند تا دو میلیارد پوند برسد.

    اقتصاددانان می‌گویند افزایش تولید ناخالص داخلی که نشان می‌دهد چه قدر درآمد ملی افزایش یافته، ممکن است در سه ماهه نخست سال 2018 به میزان 0.2 درصد کاهش یابد و رشد اقتصادی انگلیس را که پیش بینی می شود امسال به 0.4 درصد برسد، نصف کند.

    هاوارد آرچر- کارشناس برجسته اقتصادی و مشاور گروه " ای آی آیتم کلاب" - گفت: این امکان وجود دارد که وضعیت آب و هوایی نامساعد باعث شود رشد تولید ناخالص داخلی این کشور 0.1 درصد کاهش یابد و در صورت تداوم این وضع، این کاهش ممکن است به 0.2 درصد هم برسد.

    سخنگوی فرودگاه گلاسکو اسکاتلند نیز هفته گذشته اعلام کرده بود بارش برف رکورد بارش 18 سانتی متری سال 1996 را شکسته است. هر چند او به تعداد پروازهای کنسل شده اشاره نکرد اما گفت درآمد دو روز گذشته کاملا از دست رفته است و فرودگاه انتظار ندارد پرواز 25 هزار مسافر سرگردان در روز بعد از سر گرفته شود.

    همچنین به گفته نهاد ناظر بازار " آی سی آی اس"، کمبود عرضه باعث افزایش حدودا 4 برابری بهای گاز شده است.

    برچسب ها