عصر خودرو

طلا به ۱۳۲۶ دلار در هر اونس رسید

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۲۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.

طلا به ۱۳۲۶ دلار در هر اونس رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که به دلیل نگرانی از وقوع جنگ تجاری در بین اقتصادهای جهان ارزش دلار همچنان پایین باقی مانده و در شرایطی که مشخص نیست سرنوشت انتخابات ایتالیا چه خواهد شد، قیمت طلا امروز افزایش داشت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1326 دلار و 41 سنت رسید. در اوایل جلسه امروز قیمت فلز زرد به 1327 دلار و 3 سنت رسید که بالاترین رقم از 27 فوریه تاکنون بود.

    قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.3 درصد افزایش داشت و به 1327 دلار و 70 سنت رسید.

    شاخص دلار، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز در رقم 89.971 تقریبا بدون تغییر بود. روز جمعه ارزش دلار در برابر اکثر ارزها کاهش یافته بود.

    پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا طرح هایی را برای وضع تعرفه های سنگین بر واردات آلومنیوم و فولاد اعلام کرد و موجب افزایش نگرانی نسبت به اقدامات تلافی جویانه از سوی دیگر کشورها و بروز یک جنگ تجاری گشت، ارزش دلار از بالاترین رقم 6 هفته اخیر که در اول مارس تجربه کرده بود پایین آمد.

    استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «هرگونه تشدید جنگ تجاری موجب کاهش جذابیت دلار امریکا خواهد شد و تاثیر منفی ای بر دارایی های آمریکایی نظیر اوراق قرضه و سهام های بورس خواهد داشت و سبب افزایش قیمت طلا خواهد شد.»

    تضعیف ارزش دلار موجب ارزان تر شدن فلز زرد برای دارندگان ارزهای غیردلاری شده و تقاضا برای خرید طلا را افزایش می دهد.

    جی مینگ، تحلیلگر گروه طلای شاندونگ گفت: «من فکر می کنم بخشی از افزایش قیمت طلا به نامشخص بودن سرنوشت انتخابات ایتالیا و تاثیر آن بر حوزه یورو بر می گردد.»

    رای دهندگان ایتالیایی روز یکشنبه در انتخابات پارلمانی شرکت کردند و اگر پیش بینی های اولیه تایید شود، هیچ یک از 3 حزب اصلی به تنهایی قادر به تشکیل دولت نخواهد بود.

    برچسب ها