عصر خودرو

یارانه نوسان‌گیران برای نماگرهای بورس

افزایش ۳۷ پله‌ای شاخص کل بورس تهران

عصر بازار: بازار سهام امروز همچنان زیر سایه معاملات کد به کد و بازارگردانی سهام با نوسان نماگرها در محدوده‌ای مدیریت شده بودند، شاخص کل بورس با ۳۷ واحد رشد به ۶۲۹۲۷ واحد رسید.

افزایش ۳۷ پله‌ای شاخص کل بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه یکم آذرماه 94، با افزایش 94 واحدی به عدد 62 هزار و 923 واحد دست یافت.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز نیز با 13 واحد رشد به رقم 24 هزار و 501 واحد رسید.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز پس از 121 واحد کاهش عدد 69 هزار و 572 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 110 واحدی به عدد 43 هزار و 499 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با رشد 861 واحدی عدد 140 هزار و 723 واحد را برای خود ثبت کرد.

    همچنین امروز شاخص کل فرابورس بدون تغییر محسوسی روی عدد 700 واحد ایستاد.

    براساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 140 واحد، بانک ملت با 18 واحد و تاپیکو با 15 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 22 واحد، بانک اقتصاد نوین با 18 واحد و پتروشیمی جم با 16 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش ، امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 64 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 312 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 22 هزار و 569 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان، حق تقدم خرید سهام ایران ارقام، حق تقدم خرید سهام صنعتی نیرو محرکه، کشت و صنعت چین‌چین،‌ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، قند مرودشت، موتوژن، نیرو ترانس، سیمان کارون، بانک اقتصاد نوین‌، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، حق تقدم خرید سهام سبحان دارو از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کویر تایر، سیمان آرتا اردبیل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیاکو ایرانیان متوقف شدند.

    امروز همچنین پذیره‌نویسی نخستین اوراق سفارش ساخت برای شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی در بازار اوراق بدهی بورس با نرخ سود روز شمار 23 درصدی سالانه عرضه شد.

    بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مبین با معاملات کد به کد 5 میلیون و 782 هزار سهمی به ارزش بیش از یک میلیارد و 795 میلیون تومان بود.

    در نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت توسعه اقتصادی آرین (بانک الکترونیکی آرین سابق) امروز 7 میلیون سهم به ارزش 4 میلیارد و 900 میلیون تومان به قیمت هر سهم 7 ریال به کد شرکت‌های درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

    در نماد معاملاتی مخابرات ایران نیز 5 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و یکصد میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی سیمان غرب نیز بیش از 3 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده در بازار پایه توافقی جابجا شد.

    امروز بازار سهام پس از یک دوره رشد پیوسته قیمت سهام در نماد معاملاتی «شپلی» شاهد شکل‌گیری صف فروش سنگینی در این سهم بود.

    در نماد معاملاتی قند شیرین خراسان نیز با وجود تجربه تحرک نوسانی قیمت سهم اما پس از اعلام زیان 1244 ریالی سود محقق شده این شرکت در پایان عملکرد 12 ماهه منتهی به پایان شهریور ماه 94 که نسبت به گزارش 6 ماهه امسال از کاهش 20 درصدی این زیان حکایت دارد، امروز با صف خرید همراه شد.

    بر اساس این گزارش، امروز شرکت‌های کوچک و برخی تک سهم‌های اغلب حاضر در بازار دوم بورس و همچنین سهم‌های فرابورسی مورد توجه خریداران نوسان گیر بازار بودند.

    در این میان تک سهم «شسینا» با وجود دو طرفه‌های سهامدار عمده همچنان صف خرید خود را برای عبور از هدف قیمتی 1200 تومان حفظ کرده است.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز بازاری متعادل اما همچنان کم حجم بود که به لطف معامله‌گران نوسانگیر پرتحرک بازار در نمادهای معاملاتی کوچک و برخی سهم‌های گمنام بازار برای نماگرهای خود را روی پله حمایتی قرار داده است بازاری که می‌توان گفت این روزها با نوسانگیران برای سر و پا نگه داشتن نماگرهای آن با معاملات نوسان گیری و کوتاه مدت یارانه می‌دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها