عصر خودرو

فروش ۷ میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی در کره‌جنوبی

عصر بازار- دولت کره جنوبی در ماه جاری میلادی قصد دارد به ارزش بیش از ۷ میلیارد دلار اوراق قرضه با سررسید ۳ ساله تا ۵۰ ساله منتشر کند.

فروش ۷ میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی در کره‌جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد 7.6 تریلیون وان معادل 7 میلیارد و 40 میلیون دلار اوراق قرضه دولتی را در ماه جاری میلادی روانه بازارهای مالی کند؛ اما به نظر می رسد که رقم نهایی اوراق قرضه بیشتر باشد. همچنین قرار است که اوراق قرضه با سر رسید 50 ساله هم منتشر شود.

    بر همین اساس، کره جنوبی به ارزش 1.7 تریلیون وان اوراق قرضه با سر رسید 3 ساله و 1.65 تریلیون وان اوراق قرضه با سر رسید 5 ساله منتشر خواهد کرد. همچنین قرار است به ارزش 1.8 تریلیون وان اوراق قرضه با سررسید 10 ساله و نیز 2.45 تریلیون وان اوراق قرضه با سر رسید 20 یا 30 ساله منتشر شود؛ ضمن اینکه تصمیم در مورد انتشار اوراق قرضه با سررسید 50 ساله هم در سیزدهم ماه جاری میلادی اتخاذ خواهد شد.

    البته پیش از این در اکتبر سال 2016 میلادی، وزارت دارایی کره جنوبی اوراق قرضه دولتی با سر رسید 50 ساله منتشر کرده بود که به عنوان بلندترین سر رسید اوراق قرضه در تاریخ این کشور یاد می شود. 

    بر پایه این گزارش، وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی دولت به ارزش 100 میلیارد وان باز پرداخت اوراق بدهی را انجام خواهد داد و در ماه گذشته میلادی فروش اوراق بهادار در کره جنوبی به 9.02 تریلیون وان رسید.

    برچسب ها