عصر خودرو

با افزایش نگرانی ها در بازار فولاد؛

سنگ آهن کاهشی شد

عصر بازار- روز گذشته قیمت سنگ آهن در بازار واردات چین کاهش یافت چرا که نگرانی ها در مورد بازارهای فولا اعتماد مصرف کننده ها در بازار مواد اولیه را نیز پایین آورد.

سنگ آهن کاهشی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62 درصد 77.65 دلار هر تن خشک سی اف آر شد که 1.95 دلار هر تن خشک افت روزانه داشت.  قیمت قرارداد سواپ آوریل نیز در بورس سنگاپور 1.35 دلار افت داشت و 76.1 دلار هر تن خشک سی اف آر شد.

    فعالان بازارهای فولاد نگران تاثیر اعلام تعرفه های وارداتی فولاد امریکا بودند از این رو فعالیتشان در بازار سنگ آهن نیز کم شد.

    در حقیقت چین به آمریکا صادرات فولاد زیادی ندارد ولی به بسیاری از کشورهای همسایه امریکا صادرات دارد که آن ها با نورد این کالاهای خریداری شده از چین به امریکا صادرات مجدد دارند که در نتیجه تعرفه های جدید امریکا بدون شک بر صادرات فولاد چین هم اثر منفی می گذارد از این رو بازار سنگ آهن دچار جوی منفی شده است.

    در این راستا، روز گذشته میلگرد در بورس شانگهای نیز یک دلار افت قیمت داشت و قرارداد ماه می 635 دلار شد.

    در حال حاضر مهمترین عامل تاثیر گذار بر بازار سنگ آهن روشن شدن وضعیت برنامه کاهش تولید فولاد شمال چین است که 15 مارس تمام می شود ولی ممکن است تمدید شود.

    برچسب ها