عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت:

سه قرارداد نفتی تا پایان سال در آستانه امضای نهایی قرار می گیرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از پاراف سه قرارداد نفتی تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: در قراردادهای جدید شرکت های برنده به مدت ۲۰ سال بهره برداری میدان را بر عهده می گیرند .

سه قرارداد نفتی تا پایان سال در آستانه امضای نهایی قرار می گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، علی کاردر در همایش بین المللی اکتشاف و تولید، با بیان این که واگذاری بهره برداری میدان ها از سیاست های شرکت ملی نفت ایران است، گفت: نخستین تجربه ما میدان آزادگان شمالی است.

    وی فرآیند مجوز قراردادهای جدید نفتی را، زمانبر دانست و افزود: در قراردادهای جدید، شرکت های برنده مناقصه به مدت 20 سال بهره برداری میدان را برعهده می گیرند.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت به ایجاد صندوق پروژه با هدف تامین مالی طرح‌های نگهداشت و تولید نفت اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاران می توانند با خرید واحدهای (یونیت) این صندوق در این پروژه ها سرمایه گذاری و مشارکت کند.

    کاردر همچنان درباره فروش اوراق مشارکت ارزی نیز گفت: با تدابیری که اتخاذ شده قرار است تا ریسک نوسان های نرخ ارز پوشش داده شود تا مشکلی رخ ندهد.

    وی درباره امضای قراردادهای جدید نفتی نیز اضافه کرد: 10 گروه فنی درحال بررسی و مذاکره درباره قراردادهای جدید نفتی هستند که امیدواریم در سال 97 شاهد امضای چندین قرارداد باشیم.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر لزوم برون سپاری پروژه ها افزود: عملکرد بخش خصوصی نسبت به دولتی، خوب بوده و ما تمایل داریم واگذاری طرح ها را دنبال کنیم.

    کاردر درباره مناقصه واگذاری بهره برداری میدان آزاگان شمالی نیز خاطر نشان کرد: قرارداد فعلی از نظر زمانی، کوتاه مدت است اما اجرای آن به صورت بلند مدت نیز مورد توجه ما است .

    برچسب ها