عصر خودرو

روز گذشته در معاملات آتی سکه به ثبت رسید؛

رشد معاملات، کاهش قیمت ها

عصر بازار: حجم معاملاتی آتی سکه در نخستین روز هفته جاری با ۳ هزار و ۱۹۸ قرارداد، رشد ۴ درصدی را نسبت به معاملات پنج شنبه گذشته با ۳ هزار و ۷۴ قرارداد تجربه کرد.

رشد معاملات، کاهش قیمت ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای هر قطعه سکه در معاملات آتی بورس کالا، روز گذشته در پی کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی با کاهش روبه رو شد، به طوری که سکه برای تحویل دی ماه با کاهش 0/36 درصدی به 910 هزار تومان رسید. سکه تحویل اسفند با قیمت 914 هزار تومان به فروش رسید که افت0/26 درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 918 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/36 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تیر ماه با نرخ 925 هزار تومان و افت0/41 درصدی به فروش رسید.

    همچنین بهای سکه در بازار نقدی طی روز شنبه با افت رو به رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 905 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 454 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 245 و سکه یک گرمی با نرخ 165 هزار تومان مورد معامله قرار گرفتند.

    به گفته کارشناسان،  عامل مهمی که این روزها می تواند بر تقاضای سکه موثر باشد، نوسانات پی در پی اونس و متغیرهای مشخص برای پیش بینی قیمت ها است.

    همچنین برخی از تحلیلگران معتقدند سقوط بهای طلا به مرز قیمت های 6 سال گذشته، می تواند سرآغازی برای کاهش قیمت از مرز حمایتی و روانی 1000 دلار در هفته‌ها و ماه‌های آینده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها