عصر خودرو

در بازارهای جهان؛

کاهش وحشت از جنگ تجاری، سهام را احیاء کرد

عصر بازار- روز جمعه درحالی‌که سرمایه‌گذاران متوجه شدند رییس‌جمهور آمریکا از طرح تعیین تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به عنوان تاکتیکی برای مذاکره استفاده کرده است، سهام وال‌استریت از سقوط بازگشت.

کاهش وحشت از جنگ تجاری، سهام را احیاء کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز جمعه درحالی‌که سرمایه‌گذارانی که ابتدا نگران بودند با وضع تعرفه بر فولاد و آلمینیوم طبق گفته ترامپ، جنگ تجاری به راه بی‌افتد، متوجه شدند رییس‌جمهور آمریکا از این طرح به عنوان تاکتیکی برای مذاکره استفاده کرده است، سهام وال‌استریت از سقوط بازگشت.

    نخست‌وزیر کانادا در مورد وضع تعرفه‌های  احتمالی گفت: چنین چیزی مطلقا غیرقابل قبول است.

    هرچند فیل اورلاندو، استراتژیست ارشد سهام در فدریتد اینوستورز در نیویورک می‌گوید: سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند باور نکنند که یک جنگ تجاری تمام عیار در حال شکل‌گیری است و این کار ترامپ تنها برای جلب توجه جهانیان به کسری تجاری آمریکا بوده است.

    اس‌اندپی500 و نزدک از سقوط بیش از 1 درصدی خود بازگشتند تا در مقادیری مثبت بسته شوند. هرچند شاخص داو در مقادیر پایین‌تری بسته شد و فعلا امسال در قلمرو منفی قرار گرفته است.

    میانگین صنعتی داوجونز 70.92 واحد یا 0.29 درصد افت کرد تا در 24538.06 واحد بسته شود. اس‌اندپی500 اما 13.58 واحد یا 0.51 درصد رشد کرد تا به 2691.25 واحد برسد و کامپوزیت نزدک 77.31 واحد یا 1.08 درصد جهش کرد و به 7257.87 واحد رسید.

    در اروپا و آسیا هم که در هنگام اعلام طرح تعرفه ترامپ در روز پنج‌شنبه، بازارها تعطیل بود، بیشتر شاخص‌های سهام بیش از 2 درصد سقوط کردند.

    نیکی ژاپن 2.5 درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ 1.5 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

    فولادسازان آسیایی به سختی آسیب دیدند. پوسکو در کره‌جنوبی 3.6 درصد و نیپون استیل ژاپن 3.8 درصد سقوط کردند.

    سهام تویوتا موتور هم 2.4 درصد از ارزش خود را از دست داد. این شرکت اعلام کرد که با وضع چنین تعرفه‌هایی هزینه‌های تولید و قیمت خودروها و کامیون‌های این شرکت در آمریکا بالا خواهد رفت.

    هجوم به فروش سهام اروپایی، بیشتر بر شاخص صادرات محور داکس آلمان سنگینی کرد و این شاخص 2.27 درصد سقوط کرد تا به پایین‌ترین سطح 6 ماهه خود برسد.

    شاخص فوتسی پن-یورووپین هم سقوطی 2.13 درصدی داشت.

    سهام شرکت آرسلور میتال که بزرگترین شرکت تولیدکننده فولاد جهان است 3.7 درصد سقوط کرد، درحالی‌که سهام شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی منطقه یورو هم به طور متوسط 2.29 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

    شاخص دلار 0.42 درصد افت کرد و یورو 0.5 درصد رشد کرد تا به نرخ 1.2328 دلار برسد. ین ژاپن هم 0.50 درصد در برابر دلار تقویت شد و به نرخ 105.72 ین در برابر هر دلار رسید.

    برچسب ها