عصر خودرو

هزینه ۱۱۵ میلیارد دلاری گردشگری خارجی چینی ها

عصر بازار- تازه ترین آمار رسمی دولت چین نشان می دهد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی برای سفر و گردش ۱۱۵ میلیارد دلار هزینه کرده اند.

هزینه ۱۱۵ میلیارد دلاری گردشگری خارجی چینی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، توریست های چینی در سال 2017 میلادی که به تازگی به پایان رسید در مجموع 130 میلیون سفر خارجی انجام داده اند.
    آکادمی گردشگری چین گزارش کرده است که میزان سفرهای خارجی چینی ها در مقایسه با سال 2016 میلادی 7 درصد و میزان هزینه نیز 5 درصد افزایش یافته است.
    گزارش ادامه می دهد چین سریعترین بازار گردشگری دنیا را در اختیار دارد و بسیاری از مردم این کشور بتدریج به صورت مستقل سفر می کنند و سفرهای زیادی به کشورهای مختلف دنیا از جمله آسیای جنوب شرقی انجام می شود.
    به غیر از آمریکا و استرالیا، کشورهای دیگر در منطقه آسیای جنوب شرقی مانند ویتنام، اندونزی، تایلند و سنگاپور در زمره مقاصد سفر برای چینی ها هستند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک سالانه هفت تا هشت میلیون چینی نیز از کره جنوبی دیدن کنند.
    سازمان گردشگری ملی چین در گزارش آماری که خبرگزاری شینهوا به آن اشاره کرده آورده است که مردم چین در ایام تعطیلات سال نو به تقویم کشاورزی این کشور در ماه فوریه امسال نیز 75 میلیارد دلار هزینه کرده اند.
    بنا به گزارش این سازمان ، میلیون ها سفر در داخل کشور انجام شده و میزان درآمد آن در مقایسه با دوره مشابه سال 2017 میلادی 12.6 درصد بیشتر شده است.
    این سازمان می افزاید در دوره تعطیلات سال نو چینی که بین روزهای 15 تا 21 فوریه برای یک هفته طلایی در نظر گرفته شده بود 386 میلیون سفر در چین انجام شده که این رقم هم 12.1 درصد بیش از سال قبل بوده است.
    بیشترین گردشگران، این بار در چین به استان های جنوبی گرمسیر سفر کردند و آمار نشان می دهد نیمی از آنها از وسیله نقلیه شخصی برای این سفرها استفاده کرده اند.
    دولت چین چند سال قبل اعلام کرد برای تشویق مردم به سفر در ایام تعطیل در بزرگراه ها و جاده ها از مردم عوارض دریافت نمی شود و همین باعث شد تا مردم بیش از قبل از وسایل نقلیه استفاده کنند.
    آمار نشان می دهد که گردشگران چینی از 200 شهر چین و 68 کشور دنیا در ایام تعطیلات طلایی دیدن کرده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو