عصر خودرو

در بازار فیزیکی بورس انرژی رخ داد؛

عبور ارزش معاملات سال جاری از مرز ۱۰هزار میلیارد ریال

عصر بازار: در جریان معاملات روز شنبه ۳۰ آبان ۹۴، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، برش سنگین پتروشیمی شازند و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز در رینگ بین الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل ۱ هزار و ۹۷۲ تن به ارزش ۱۲ میلیارد ریال بوده است.

عبور ارزش معاملات سال جاری از مرز ۱۰هزار میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، با احتساب معاملات این روز، ارزش معاملات 8 ماهه ابتدای سال جاری بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از مرز 10 هزار میلیارد ریال عبور کرد. همچنین لازم به ذکر است حجم کالاهای معامله شده طی دوره مذکور 842 هزار و 550 تن است که نسبت به حجم معامله شده در مدت مشابه سال گذشته (514 هزار و 217 تن) 63 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    در بازار مشتقه نیز در مجموع دو تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره و تابلوی سلف موازی استاندارد برق 12 قرارداد به ارزش 131 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات آخرین روز آبان ماه قریب به 12 میلیارد و 171 میلیون ریال شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه 1 آذر 94)، در کنار معاملات مداوم قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، در بازار فیزیکی بورس انرژی نیز کالاهای گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقاصد افغانستان، پاکستان و ارمنستان، گاز مایع خام پالایش گاز ایلام، و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقاصد افغانستان و پاکستان از مبادی ساری،اصفهان، مشهد و چابهار در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار خواهند گرفت. به بیان دیگر بورس انرژی ایران،امروز در کنار معاملات بازار مشتقه، با 12 عرضه در رینگ‌ بین‌الملل بازار فیزیکی به استقبال آخرین ماه پاییز می‌رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها