عصر خودرو

هند صاحب سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی جهان شد

عصر بازار- رشد اقتصادی هند در سه ماهه منتهی به سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار در سالیان اخیر از چین پیشی گرفت.

هند صاحب سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی جهان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا,، افزایش مخارج دولتی، تولید و خدمات همگی باعث شدند تا نرخ رشد اقتصادی هند در سه ماهه منتهی به دسامبر 2017 از چین بیشتر شود. داده‌های وزارت آمار هند نشان می‌دهد سومین اقتصاد بزرگ آسیایی موفق شد با رشدی 7.2 درصدی در سه ماهه چهارم سال گذشته، به سریع‌ترین رشد پنج فصل اخیر دست یابد. این رشد فراتر از رشد 6.8 درصدی چین و پیش‌بینی‌های 6.9 درصدی قبلی بود.

    در آماری که برخی از اقتصاددانان معتقدند افزایش نرخ بهره را مورد لحاظ قرار داده، هند پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی خود در سال های 2018-2017 را نیز از 6.5 درصد به 6.6 درصد افزایش داده است.

    در سه ماهه منتهی به دسامبر 2017، رشد سالانه بخش خدمات در مقایسه با 6.9 درصد سه ماهه سوم، به 8.1 درصد افزایش یافت و رشد بخش مالی و سایر خدمات در مقایسه با 5.6 درصد در سه ماهه سوم، به 7.2 درصد رسید.

    برخی از اقتصاددانان اکنون انتظار دارند بانک مرکزی هند که در تلاش است بین نگرانی افزایش تورم و رشد، تعادل ایجاد کند، بتواند نرخ بهره را پس از انشست سیاستگذاری خود در 5 آوریل افزایش دهد.

    اشتغالزایی برای حدود یک میلیون جوانی که هر ماه وارد بازار کار هند می‌شوند، چالشی کلیدی است و نخست وزیر هند مالیات بر واردات را به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی 50 درصد افزایش داده است.

    تحلیلگران می‌گویند وام های تسویه نشده بانکها و ریسک های تورمی ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و خام، مخاطراتی را برای رشد به وجود می آورند.

    برچسب ها