عصر خودرو

وزارت نفت اعلام کرد:

۱۳۷۷ میلیارد متر مکعب برداشت گاز از میدان‎های زاگرس جنوبی

عصر بازار- شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد: تاکنون بالغ بر هزار و ۳۷۷ میلیارد مترمکعب گاز، از میدان‌های گازی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برداشت شده است.

۱۳۷۷ میلیارد متر مکعب برداشت گاز از میدان‎های زاگرس جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بر اساس اعلام شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مقدار گاز درجای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی (یکی از سه شرکت تابع شرکت نفت مناطق مرکزی) بیش از 3 هزار و 700 میلیارد متر مکعب و ذخایر قابل استحصال گاز بیش از 2 هزار و 700 میلیارد متر مکعب است که از این میان، تاکنون هزار و 377 میلیارد متر مکعب برداشت شده است.

    میزان ذخایر نفت درجای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز 425 میلیون بشکه است که 12 میلیون بشکه آن برداشت شده است.

    تولید روزانه 193 میلیون متر مکعب در ماه‌های سرد سالدر همین زمینه، رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در جلسه پیش‌ بینی بهره‌ دهی چاه‌های شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اعلام کرد: میانگین تولید روزانه شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در ماه‌های آذر، دی و بهمن 193 میلیون متر مکعب در روز بوده است.

    وی درباره میانگین ظرفیت تولید گاز و نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در سال آینده عنوان کرد: میانگین تولید گاز این شرکت در هشت ماه سال 97 و نیز چهار ماه پایانی این سال به ترتیب 170 و 191 میلیون مترمکعب خواهد بود، همچنین در این 2 بازه زمانی، میانگین تولید نفت به ترتیب معادل 6 هزار و 100 بشکه و هزار بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود.

    تاکید بر ضرورت احداث ایستگاه های تقویت فشار گاز غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این جلسه بر احداث ایستگاه‌های تقویت فشار برای استمرار تولید گاز از میدان‌های این شرکت تاکید کرد و گفت: با توجه به افت فشار برخی از مخازن و کاهش فشار سرچاهی میدان‌های نار، کنگان، هما، وراوی و سرخون برای استمرار تولید از آنها، احداث و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر ایستگاهای تقویت فشار گاز الزامی است.

    وی افزود: به منظور جلوگیری از کاهش تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و تامین خوراک پایدار پالایشگاه‌های گاز، توسعه میدان‌های جدید از جمله پازن، مدار، خارتنک، دی، سفیدزاخور، هالگان و سپیدباغون در برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت قرار دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو