عصر خودرو

تجار اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه خواستار توسعه مناسبات اقتصادی با ایران شدند

عصر بازار- نشست مشترک اتاق بازرگانی ازمیر با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول و رایزن بازرگانی ایران در ترکیه برگزار شد و در این جلسه تخصصی، تجار میزبان خواستار توسعه مناسبات اقتصادی با ایران شدند.

تجار اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه خواستار توسعه مناسبات اقتصادی با ایران شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این نشست که با حضور تجار ترک و ایرانی مقیم ازمیر ترکیه و به منظور بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور در اتاق بازرگانی ازمیر برگزار شد، طرفین خواستار توسعه مناسبات اقتصادی و تسهیل روابط تجاری دو طرفه شدند.
    در این نشست که با حضور بیش از ١٥۰ نفر از اعضای اتاق بازرگانی ازمیر برگزار شد، بختیار اسدزاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، حمید زادبوم رایزن بازرگانی سفارت ایران در آنکارا و تعدادی از دیپلماتهای ایرانی حضور داشتند.
    جنید کولچ معاون اتاق بازرگانی ازمیر با استقبال از برگزاری این نشست در محل اتاق بازرگانی ازمیر، خواستار توسعه روابط این استان با ایران شد و تاکید کرد: همه ما تلاش می کنیم که سهمی مهمی در افزایش حجم تبادل تجاری با ایران و هدف گذاری روسای جمهوری دو کشور در رسیدن به رقم ٣۰ میلیارد دلار تجارت بین دو کشور داشته باشیم.
    وی گفت: هم اکنون ١٦۰ شرکت ثبت شده ایرانی در ازمیر فعال است.
    سرکنسول ایران در استانبول نیز در این نشست، تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه را حاوی منافع مشترک و اقدامی برد ـ برد ارزیابی کرد و از بازرگانان ازمیر خواست که در معرفی فرصتهای تجاری ازمیر فعال باشند.
    حمید زادبوم رایزن بازرگانی ایران در ترکیه نیز در این نشست با معرفی قابلیت های اقتصادی و موقعیت های مناسب سرمایه گذاری و دیگر شاخصهای اقتصادی از جمله موقعیتهای بندری و مناطق آزاد و انرژی ایران، از تجار و سرمایه گذاران ازمیر برای حضور و سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد.
    وی حجم تجارت ایران و ترکیه در سال گذشته میلادی را ١۰.٧ میلیارد دلار کرد.

    برچسب ها