عصر خودرو

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاران از ۱۲۷ کشور به دنبال خرید ارز مجازی پتروی ونزوئلا

عصر بازار- رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد: سرمایه‌گذاران از ۱۲۷ کشور جهان برای خرید ارز مجازی نفت پایه پتروی این کشور درخواست ارسال کردند.

سرمایه‌گذاران از ۱۲۷ کشور به دنبال خرید ارز مجازی پتروی ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، گفت: سرمایه‌گذاران از 127 کشور درخواست خرید ارز مجازی نفت پایه این کشور به نام پترو را به دولت این کشور ارسال کرده اند.

    مادورو طی سخنرانی در یک مراسم در کاراکاس، پایتخت  ونزوئلا، گفت: پترو آینده  ونزوئلا و جهان است این ارز مجازی به اقتصاد، تولید و ساختارهای مالی آینده در منطقه گره خورده است.

    وی گفت: 87 هزار و 200 کاربر برای خرید پترو درخواست داده‌اند که 3520 کاربر آن را شرکت‌ها و 83760 کاربر دیگر اشخاص حقیقی بود‌ه‌اند.

    برخی از این کاربران از کشورهای استرالیا، آلمان، بلاروس، برزیل، کوبا ونزوئلا، اسپانیا و حتی آمریکا، فرانسه و عربستان بوده‌اند.

    در روز 21 فوریه سال جاری  ونزوئلا به طور رسمی ارز مجازی پتروی خود را منتشر کرد که در نخستین روز 735 میلیون ریال فروش کرد.

    پیش‌تر مادورو اظهار امیدواری کرده بود که این ارز مجازی بتواند به عنوان جایگزینی برای ارز ملی این کشور که به شدت در برابر دلار بی‌ارزش شده است مورد استفاده قرار گیرد.

    به گفته دولت  ونزوئلا، ارز مجازی پترو به پشتوانه منابع طلا، الماس، نفت و گاز این کشور منتشر می‌شود.

    برچسب ها