عصر خودرو

وزیر نیرو:

ارمنستان دریچه‌ ورود ایران به بازار منطقه اوراسیا است

عصر بازار- وزیر نیرو گفت: ایران به کشور ارمنستان به عنوان دریچه‌ای برای ورود به بازار منطقه اوراسیا با ۱۸۰ میلیون جمعیت نگاه می‌کند و انتظار دو کشور از کمیسیون مشترک اقتصادی استفاده از این فرصت و این امکان برای توسعه روابط است.

ارمنستان دریچه‌ ورود ایران به بازار منطقه اوراسیا است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بر توسعه روابط با کل کشورها به ‌ویژه کشورهای همسایه و منطقه استوار است، گفت: روابط خوب سیاسی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان موجب می شود که همگرایی بیشتری نیز در کشورهای منطقه ایجاد شود.
    وی ادامه داد: به موازات این سیاست، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان را در شرایطی برگزار می کنیم که روابط دو کشور همسایه، بسیار دوستانه و در سطح عالی است و از طریق این کمیسیون مشترک شاهد اقدام های موثری در توسعه همکاری های دو جانبه و منطقه ای میان دو کشور بوده ایم.
    اردکانیان تاکید کرد: ظرفیت های همکاری اقتصادی ایران و ارمنستان بسیار بیشتر از حجم کنونی است و ما به عنوان مسئولان کمیسیون مشترک اقتصادی، وظیفه خطیری در به بار نشاندن این ظرفیت ها بر عهده داریم.
    وی افزود: وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک، تلاش فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور در زمینه‌های مختلف همچون اجرای خط سوم انتقال برق، تفاهم برای ایجاد کریدور سه و چهار جانبه برق شمال- جنوب، توافق برای همکاری در زمینه کریدور جاده‌ای و ریلی و افزایش میزان صدور گاز به ارمنستان، ایجاد همکاری‌های بهداشتی، هماهنگی برای برگزاری همایش ها و نمایشگاه های متعدد تجاری و اقتصادی، توسعه همکاری‌های گمرکی، فرهنگی و علمی و پژوهشی را به عمل آورده است.
    وزیر نیرو با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه ما زمان و فرصت است، ادامه داد: باید از این فرصت‌ها برای اقدام‌های موثر برای پیشبرد کارها استفاده کنیم و فعالیت‌های نمایندگان دو کشور در راستای موفقیت کمیسیون مشترک شکل بگیرد.
    اردکانیان با ابراز خرسندی و قدرشناسی از دولت ارمنستان به خاطر اهتمام ویژه نسبت به مسائل زیست محیطی رود ارس ادامه داد: امیدواریم که با نظارت و حمایت بیشتر، توافقات قبلی را به طور کامل اجرایی سازیم.
    وی تاکید کرد: یکی از راه های رشد سریع همکاری های اقتصادی، واگذاری مسئولیت ها و نقش های موثر در این حوزه به فعالان بخش خصوصی دو کشور است.
    عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان سخنان خود گفت: شرایطی مساعد برای فعالیت های جدی و همکاری در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی از جمله در زمینه ارتباطات جاده ای، خطوط ریلی و هوایی، کشاورزی و دامپروری، گردشگری، گمرک، امور صنعتی، آب و برق، پژوهش و فناوری، معدن و سایر موارد، به وجود آمده است که امیدواریم اجلاس پانزدهم کمکی موثر برای اجرایی شدن توافق‌های قبلی باشد.
     پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان دقایقی پیش با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در ایروان پایتخت ارمنستان آغاز به کار کرد.
    در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان علاوه بر وزیر نیروی ایران، «آشوت مانوکیان» وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان و هیاتی از کارشناسان صنعت آب و برق و دستگاه‌های اجرایی کشورمان نیز حضور دارند.
    در این دوره از اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان در بخش برق موضوعاتی همچون تسریع در تکمیل خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان (به عنوان محور کریدور انرژی چهار جانبه شمال جنوب) بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه و ایجاد بستر تبادلات فصلی برق و انرژی بین دو کشور و منطقه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
    همچنین بحث و بررسی در خصوص حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‎های نیروگاهی ارمنستان و بحث و بررسی پیرامون موضوع محیط زیست رودخانه ارس و توسعه تبادلات تجاری و حمل و نقل و گمرکی بین ایران و ارمنستان از دیگر محورهای برگزاری اجلاس پانزدهم خواهد بود.

    برچسب ها