عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت نفت برنت امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که افزایش تولید نفت آمریکا و احتمال خنثی شدن تلاش های اوپک برای مهار مازاد عرضه سرمایه گذاران را نگران کرده است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 15 سنت، معادل 0.2 درصد کاهش به 63 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز دوشنبه به بالاترین رقم از 6 فوریه یعنی 64 دلار و 24 سنت رسیده بود.

    قیمت نفت برنت نیز امروز با 10 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 67 دلار و 40 سنت رسید.

    در حالی که اوپک و روسیه در تلاش اند تا با محدود کردن تولید خود، موجب تقویت قیمت ها شوند، تولید نفت امریکا در حال گرفتن سهم بیشتر از بازارهای جهانی است. مدیر آژانس بین المللی انرژی امروز اعلام کرد، آمریکا تا سال 2019 قطعا با پیشی گرفتن از روسیه بزرگترین تولید کننده نفت جهان خواهد شد.

    وی افزود: «رشد نفت شیل آمریکا خیلی قوی است... آمریکا خیلی زود به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.»

    بر اساس آمارهای هفتگی دولت آمریکا که پنجشنبه گذشته منتشر شد، تولید نفت امریکا به 10.27 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاتر از میزان تولید عربستان است.

    استفن اینز، تحلیلگر بازارر نفت در این باره گفت: «با توجه به کاهش میزان ذخایر نفتی کوشینگ اوکلاهاما در هفته گذشته، تجار منتظر آمارهای این هفته میزان ذخایر نفت آمریکا هستند.»

    بر اساس نظرسنجی رویترز، پیش بینی شده که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 2.7 میلیون بشکه کاهش یافته باشد.

    آمارهای انستیتوی نفت آمریکا از میزان ذخایر نفت آمریکا اواخر امروز منتشر خواهد شد.

    برچسب ها