عصر خودرو

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت خبر داد :

امکان واگذاری شرکت دارویی سازمان بیمه سلامت

عصر بازار- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به مباحثی مبنی بر ضرورت کاهش تصدی‌گری سازمان‌های بیمه‌گر در حوزه سلامت، گفت: حتما بحث‌های مربوط به واگذاری تصدی‌گری را دنبال می‌کنیم.

امکان واگذاری شرکت دارویی سازمان بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی ، درباره لزوم کاهش تصدی‌گری سازمان‌های بیمه‌گر در حوزه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت در چند قسمت تصدی‌گری داشته است. یکی از موارد تصدی‌گری این سازمان در حوزه ثبت نام، صدور دفترچه و فرآیندهای مختلفی مانند ابطال دفترچه، تمدید آن و ... بوده است که البته بخشی از این اقدامات را مکانیزه کرده‌ایم.

    وی افزود: در حال حاضر سازمان بیمه سلامت ایران بیش از 1100 مرکز پیشخوان در سطح کشور دارد که خدمات ذکر شده را ارائه می‌دهند. البته در برنامه عملیاتی سال 97 سازمان پیش بینی شده در مناطقی که بخش خصوصی و دفتر پیشخوان وجود ندارد، ما فعال باشیم و در سایر مناطق کار را به بخش خصوصی بسپاریم.

    موهبتی درباره شرکت‌های تحت تصدی سازمان بیمه سلامت نیز گفت: شرکت آتیه سازان تحت تصدی سازمان بیمه سلامت است که البته این شرکت بیمه تکمیلی است و علت وجودش هم این است که در اساسنامه سازمان مطرح شده که بیمه سلامت در بخش بیمه تکمیلی حضور داشته باشد و سیاست‌گذاری کند. طبیعتا چنین اقدامی برای کنترل بازار لازم است. البته تاکید می‌کنم که اقدامات‌ ما در این شرکت فقط محدود به حوزه درمان است و هیچ مورد تجاری نداریم. در کشور ما نیز بخش درمان اصلا اقتصادی نیست. از طرفی در شرکت آتیه سازان جمعیتی بالغ بر هفت الی هشت میلیون نفر را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده‌ایم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این سازمان یک کارخانه دارویی به نام "فارماشیمی" را نیز تحت تصدی خود دارد، گفت: تاسیس این کارخانه در سال 1342 بوده است و علت اینکه سازمان بیمه سلامت تصدی آن را بر عهده گرفته این بود که برخی کارشناسان حوزه بیمه معتقدند، وقتی بیمه می‌خواهد در حوزه دارو قیمت‌گذاری، نظارت و خرید راهبردی انجام دهد، لازمه‌اش این است که تجربه‌ای در زمینه تولید دارو داشته باشد.

    موهبتی ادامه داد: البته من متخصص بیمه نیستم، اما معتقدم واگذاری شرکت دارویی که مشخص نیست چقدر بتوانیم آن را خوب اداره کنیم بهتر از نگهداشتنش است. بر همین اساس شاید برنامه‌ای برای واگذاری آن طرح ریزی کنیم.

    وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت شرکت جدی دیگری تحت تصدی خود ندارد و حتما هم بحث‌های مربوط به واگذاری تصدی‌گری را دنبال می‌کنیم. البته با دلایلی که گفتم این شرکت‌ها تحت تصدی سازمان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

    موهبتی ادامه داد:‌ البته در برخی کشورهای دنیا می‌بینیم که سازمان‌های بیمه‌گر یک بیمارستان را تحت تصدی خود دارند تا اگر خواستند تصمیمی در حوزه بیمه‌ای بگیرند ابتدا آن را در بیمارستان خودشان پایلوت کنند و اگر نتایجش رضایتبخش بود، تصمیم‌شان را به سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز تسری دهند.

    برچسب ها