عصر خودرو

نگرانی پکن از اقدامات تبعیض آمیز فرانسه و کانادا علیه شرکت های چینی

عصر بازار- وزارت بازرگانی چین از اقدامات برخی از کشورهای اروپایی در خصوص جلوگیری از سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش های مختلف بخصوص اموال غیرمنقول ابراز نگرانی کرده است.

نگرانی پکن از اقدامات تبعیض آمیز فرانسه و کانادا علیه شرکت های چینی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آمریکا نیز بتازگی از حضور شماری از شرکت های چینی در این کشور جلوگیری به عمل آورده و به برخی نهادهای دولتی اعلام کرده است حق خرید تلفن های هوشمند چینی را ندارند و همزمان سرمایه گذاری چینی ها را محدود کرده است.
    وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای خاطر نشان کرده است تبعیضاتی که اروپا و آمریکا برای شرکت های چینی قایل می شوند نه فقط برای پکن بلکه برای آن کشورها نیز زیانبار خواهد بود.
    در تازه ترین مورد 'امانوئل مکرون' رییس جمهور فرانسه با اشاره به اینکه شماری از شرکت های چینی هزاران هکتار از زمین های کشاورزی فرانسه را خریداری کرده اند، گفت که به این موضوع رسیدگی شده و اجازه داده نخواهد شد بخش های حساس کشور در اختیار بیگانگان قرار گیرد.
    وی افزود سرمایه گذاری در عرصه کشاورزی برای فرانسه نوعی سرمایه گذاری راهبردی محسوب می شود که به حق حاکمیت این کشور پیوند خورده است و سرمایه گذاری چینی ها در آن محدود خواهد شد.
    روزنامه گلوبال تایمز چین امروز از قول 'جایو یونگ شن' کارشناس امور اقتصادی دانشگاه تجارت چین نوشت که طرف های فرانسوی هیچ اقدامی برای جلوگیری از خرید زمین توسط چین نکرده اند و اظهارات مکرون نادرست و غیرکارشناسی است.
    شماری از طرف های کانادایی نیز اعلام کرده اند که به دنبال محدود کردن سرمایه گذاری چین در این کشور و در بخش های فنی و علمی هستند که حساسیت های بالایی برای کشور دارد.
    'گینگ شوانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین گفت کشورش امیدوار است طرف های ذی ربط بجای ایجاد مانع در روابط تجاری با چین زمینه و محیط بهترین برای همکاری های اقتصادی و تجاری ایجاد کرده و از تبعیض علیه شرکت های چینی خودداری ورزند.

    برچسب ها