عصر خودرو

گزارشی از معاملات پتروشیمی‌ها؛

تقویت عرضه در بازار غیررسمی

عصر بازار: با افزایش حجم معاملات بورس کالا شاهد افزایش عرضه در بازار داخلی هستیم که می تواند به تقویت بنیادین بازار ، رشد موجودی انبارها و البته عقب نشینی آرام قیمت‌ها منتهی شود.

تقویت عرضه در بازار غیررسمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با افزایش حجم معاملات بورس کالا شاهد افزایش عرضه در بازار داخلی هستیم که می تواند به تقویت بنیادین بازار ، رشد موجودی انبارها و البته عقب نشینی آرام قیمت ها منتهی شود.

    در هفته گذشته حجم معامله هفتگی پلیمرها در بورس کالای ایران با بیش از 16 هزار تن افزایش به 52 هزار و 400 تن افزایش یافت که بالاترین حد در یکماه اخیر به شمار می رود. این در حالی است که در هفته ای که گذشته حجم معامله محصولات شیمیایی نیز با 560 تن افزایش به 14 هزار و 800 تن رسید که یک جهش آرام را نشان داده و حجم معامله هفتگی این محصولات را به بالاترین حد در 3 هفته اخیر رشد داده است.

    افزایش حجم معامله در بورس کالا سیگنال مهمی برای تقویت حجم تولید در صنایع پایین دستی به شمار رفته که می تواند شرایط کلی در بازار پلیمرها را بهبود بخشد.و از سوی دیگر رشد حجم معاملات سیگنال مهمی برای افزایش حجم عرضه در بازار داخلی به شمار رفته که می تواند با حمایت از کل بازار ، موجودی انبارها را نیز تقویت کند پس پتانسیل جهش قیمت ها محدود خواهد شد.

    این احتمال به سرعت در بازار داخلی خودنمایی کرد تا جایی که قیمت ها با کاهش آرامی نوسان کرد تا یک روز نزولی در بازار به ثبت برسد هرچند که قیمت ها کاهش محدودی پیدا کرده و برخی کالاها رشد نرخ های محدودی داشتند.

    در بازارهای جهانی و به تبعیت از افت بهای نفت و همچنین کاهش قیمت تمام شده و رشد عرضه ها ، بازار با کاهش مجدد نرخ ها رو به رو شد تا جایی که اغلب گریدها و انواع افت نرخ داشتند. با توجه به احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت هم اکنون ترس از افت بیشتر نرخ ها در بازار فراگیر شده بنابراین امیدی به بهبود سریع شرایط وجود ندارد.

    موارد فوق نشان می دهد که بازار داخلی در روزهای پیش رو باید ثبات نسبی خود را حفظ کرده و کاهش قیمت های محدودی را به دلیل افزایش عرضه در برابر تقاضا تجربه خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها