عصر خودرو

وعده رئیس جمهوری ونزوئلا درباره احیای بازار نفت

عصر بازار- قول رییس جمهوری ونزوئلا در باره احیای بازار نفت، اعلام وضع فوق العاده در میدان نفت «الفیل» لیبی، بازار نفت مکزیک آماده پذیرش سرمایه گذاران آمریکایی و اختلال در فعالیت های نفت و گاز گینه نو در پی زمین لرزه بزرگ در این کشور، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

وعده رئیس جمهوری ونزوئلا درباره احیای بازار نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا وعده داده است که 70 درصد از کاهش اخیر تولید نفت را در نیمه نخست سال 2018 میلادی جبران کند.
    مادورو علت این کاهش را جنگ اقتصادی داخلی به رهبری آمریکا و فساد در شرکت دولتی نفت ونزوئلا «پی. دی. وی. اس. ای» می داند.
    طبق اعلام سازمان اوپک، در ماه ژانویه، تولید نفت این کشور عضو اوپک، در پی بحران اقتصادی و بدهکاری در سال گذشته میلادی، با حدود 13 درصد کاهش، به دو میلیون و 72 هزار بشکه در روز رسید که کمترین میزان در 28 سال اخیر بود.
    این میزان در سال پیش از آن دو میلیون و 373 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

    **اعلام وضع فوق العاده در میدان نفت «الفیل» لیبی
    نشریه پلاتس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت ملی نفت لیبی در پی اعتراض گروه های محلی و تعطیلی میدان نفتی الفیل، در این تاسیسات، وضع فوق العاده اعلام کرد.
    این اقدام، در پی اعتراض نیروهای امنیت تاسیسات نفتی برای مطالبه حقوق معوقه خود صورت گرفت.
    تولید نفت این میدان پیش از توقف فعالیت، به 72 هزار بشکه در روز رسید.
    بیشترین میزان تولید نفت الفیل مربوط به سال 2011 میلادی با 90 هزار بشکه در روز بوده است.
    لیبی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

    **بازار نفت مکزیک به روی سرمایه گذاران آمریکایی گشوده می شود
    به گزارش رویترز، شرکت دولتی نفت مکزیک (پیمکس) خبر داد که قرار است «کارلوس تروینو»، مدیرعامل این شرکت و «خوزه آنتونیو گونزالز»، وزیر اقتصاد و امور دارایی این کشور و مدیر سابق این شرکت، به منظور توسعه برنامه های تجاری پیمکس و بین المللی شدن آن، با مدیران مالی و سرمایه گذاران آمریکایی دیدار کنند.
    تروینو قرار است به زودی با مدیران مالی «بانک آمریکا»، «سیتی گروپ» و برخی از بانک های ایالات متحده دیدار کند. شرکت نفت مکزیک سال گذشته میلادی با کاهش شدید تولید نفت رو به رو بوده است.

    **زمین لرزه بزرگ فعالیت های نفت و گاز گینه نو را مختل کرد
    به گزارش رویترز، سازمان تحقیقات زمین شناسی آمریکا اعلام کرد: زلزله ای به بزرگی 7.5 ریشتر که بامداد روز دوشنبه (7 اسفند) ناحیه مرکزی گینه نو را لرزاند، سبب شد شرکت های نفت و گاز به سرعت فعالیت خود را متوقف کنند.
    شرکت اکسون موبیل آمریکا نیز از توقف فعالیت تاسیسات گازی خود در نزدیکی مرکز این زلزله خبر داد.

    برچسب ها