عصر خودرو

مدیرکالایی کارگزاری کالای خاورمیانه مطرح کرد؛

اوراق سلف، ابزاری جذاب برای تامین مالی پتروشیمی ها

عصر بازار: با توجه به رکود اقتصادی و کاهش تقاضا در بازارهای مختلف از جمله پتروشیمی، برخی مجتمع های پتروشیمی برای فروش نقدی کالا و تامین منابع مورد نیازشان با مشکل روبه رو هستند که انتشار اوراق سلف موازی می تواند کمک شایانی به تامین مالی این شرکت ها بکند.

اوراق سلف، ابزاری جذاب برای تامین مالی پتروشیمی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مدیرکالایی کارگزاری کالای خاورمیانه با اشاره به اینکه اوراق سلف موازی استاندارد راهی مناسب برای تامین مالی شرکت های پتروشیمی است، گفت: علاوه بر تامین مالی تولیدکنندگان، بازده مناسب و تضمین شده اوراق سلف موازی برای خریداران و سرمایه گذاران نیز جذاب است.

    رسول علی محمدی با اشاره به اینکه معاملات اوراق سلف پی وی سی پتروشیمی آبادان در یک ثانیه انجام شد، تاکید کرد: شرکت پتروشیمی آبادان توانست با انتخاب مسیری به مراتب آسان تر و کوتاه تر از اخذ تسهیلات از سیستم بانکی به میزان 50 میلیارد تومان از طریق بورس کالا تامین مالی کند و از سوی دیگر سرمایه ها نیز به سمت تولید هدایت شد.

    به گفته مدیرکالایی کارگزاری کالای خاورمیانه ، با توجه به رکود اقتصادی و کاهش تقاضا در بازارهای مختلف از جمله پتروشیمی، برخی مجتمع های پتروشیمی برای فروش نقدی کالا و تامین منابع مورد نیازشان با مشکل روبه رو هستند که انتشار اوراق سلف موازی می تواند کمک شایانی به تامین مالی این شرکت ها بکند. 

    وی همچنین در خصوص معاملات گواهی سپرده کالایی که در دستور کار بورس کالا قرار دارد، گفت: رویکرد جدید بورس کالا توسعه معاملات اوراق مبتنی بر کالاهاست که درهمین راستا معاملات گواهی سپرده کالایی در اولویت برنامه های این بورس قرار دارد. براساس معاملات گواهی سپرده کالایی، محصولات در انبارهای مورد تایید بورس کالا جمع آوری شده و سپس متناسب با نوع ومقدار هر محصول، قبض انبار یا همان گواهی سپرده کالایی صادر می شود که افراد به پشتوانه این گواهی ها می توانند محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند.

    به گفته علی محمدی، شفافیت دادوستدها، ثبات قیمت ها، استاندارد سازی کالاها و همچنین دسترسی آسان تر به آمار تولید و تقاضای شرکت ها از مزایای معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها