عصر خودرو

همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت؛

سرمایه گذاری مستقیم خارجی ها در ۲۰۴ طرح صنعتی سواحل مکران

عصر بازار- معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد در سواحل مکران برای ۲۰۴ طرح با سرمایه گذار مستقیم خارجی، قرارداد واگذاری زمین صنعتی منعقد شده که ۴۷ طرح آن در پسابرجام به سرانجام رسیده است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی ها در ۲۰۴ طرح صنعتی سواحل مکران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «فرشاد مقیمی» عصر یکشنبه در میزگرد صنایع و معادن همایش «فرصت های سرمایه گذاری سواحل مکران» توضیح داد 47 طرح پسابرجامی با سرمایه‌ای به ارزش یک میلیارد و 841 میلیون دلار و اشتغالزایی 2740 نفره مربوط به سرمایه گذارانی از ترکیه، جمهوری آذربایجان، ایرلند، ژاپن، عراق، افغانستان، کرواسی، چین، آلمان، فرانسه، ترکمنستان و امارات است.
    مقیمی یادآوری کرد 9 شهرک و ناحیه صنعتی در سواحل مکران وجود دارد که در صنعت پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم، کرومیت و صنایع پایین دستی این صنایع و همچنین صنایع کشتی سازی از ظرفیت توسعه صنعتی زیادی برخوردار است.
    به گفته وی، زمینه‌های لازم برای توسعه سواحل مکران با ایجاد تقاضا، پویایی و تحرک در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ایجاد منطقه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم شده است.
    وی اعطای مشوق های مالیاتی در شهرک‌های صنعتی بویژه در مناطق کم برخوردار از هفت تا 13 سال برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و صدور مجوز برای ایجاد 89 شهرک صنعتی غیردولتی را از مشوق های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی اعلام و تصریح کرد: تاکنون 48 شهرک صنعتی با اشتغالزایی 120هزار نفره به بهره برداری رسیده و41 شهرک دیگر در حال ساخت وساز است.
    وی اضافه کرد: زیرساخت های عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی ایجاد شده است، همچنین از حضور سرمایه گذران برای ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی استقبال می شود.
    به گزارش ایرنا، در برنامه ششم توسعه موضوع توسعه سواحل مکران مورد توجه ویژه قرار گرفته است و از این رو، همایش دوروزه توسعه سواحل مکران امروز (ششم اسفندماه) با سخنرانی معاون اول رییس جمهوری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.
    منطقه مکران از شرق هرمزگان تا شرق سیستان و بلوچستان گسترده است و شهرستان های سیریک، جاسک، کنارک و چابهار را شامل می شود.
    سواحل مکران بهترین کرانه اقیانوسی کشور و از نظر آب و هوایی در معتدل ترین هوای جنوب کشور واقع شده است، این
    سواحل در زمینه اقتصادی بویژه ترانزیت کالا، سرمایه‌گذاری‌های تجاری، صنعتی و گردشگری از جاذبه‌های منحصر به فردی برخوردار است.
    از نظر ژئوپولتیکی نیز همجواری سواحل مکران با کشورهای پاکستان و افغانستان، ظرفیت‌های ارتباطی این سواحل به پهنه اقیانوس هند و امکان اتصال کشورهای آسیای مرکزی به دریاهای آزاد، بستر مناسبی را برای گسترش تعاملات منطقه‌ای و بین المللی فراهم می کند.

    برچسب ها