عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی عنوان کرد :

موافقت اصولی با انتشار اوراق تأمین مالی ۳ صنعت

عصر بازار- مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی گفت: ارزش اوراقی که از ابتدای معرفی ابزارهای مالی اسلامی شامل اجاره ،مرابحه، سفارش ساخت (استصناع) و اوراق رهنی که منجر به انتشار در بازار سرمایه شده ۱۷۰ هزار میلیارد ریال است.

موافقت اصولی با انتشار اوراق تأمین مالی ۳ صنعت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی گفت: موافقت اصولی با انتشار اوراق منقعت دولت به ارزش معادل 5000 میلیارد تومان منتشر شده است.

    وی با بیان اینکه پیشنهاد انتشار اوراق منفعت صنعت هواپیمایی و هتلداری نیز مطرح شد، اما هنوز مجوزی برای آن‌ها صادر نشده است، از موافقت اصولی با انتشار اوراق تأمین مالی در سه صنعت غذایی ، دارویی و صنعت ریلی خبر داد و گفت: موافقت اصولی برای انتشار اوراق تأمین مالی صنایع غذایی کوروش به ارزش 50 میلیارد تومان، صنعت ریلی تجارت کوشش سپاهان به ارزش 20 میلیارد تومان و شرکت آدرا طب به ارزش حدودی 77 میلیارد تومان صادر شده است.

    این مقام مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از حجم کل اوراق منتشر شده در بازار بدهی عنوان کرد: در زمینه موافقت اصولی آنچه که در سال گذشته منجر به انتشار شد، شامل 14 اوراق بهادار و ارزش 84 هزار میلیارد ریال بود و در سال 96 نیز تاکنون 7 درخواست منجر به انتشار اوراق بهادار مختلف شده که ارزشی بالغ بر 11 هزار و 500 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.

    به گفته وی ارزش کل حجم اوراقی که از ابتدای معرفی ابزارهای مالی اسلامی شامل اجاره ،مرابحه، سفارش ساخت (استصناع) و اوراق رهنی که منجر به انتشار در بازار سرمایه شده بالغ بر 170 هزار میلیارد ریال است.

    ابوترابی با بیان اینکه برنامه ریزی برای انتشار اوراق بدهی در سال آینده به حجم تقاضا و موافقت سازمان بورس بستگی خواهد داشت، عنوان کرد: در هر بخشی که با درخواست انتشار اوراق موافقت شود، شرکت مدیریت دارایی به عنوان یکی از ارکان انتشار به بانی اوراق کمک خواهد کرد، تا فرایند انتشار سریع تر انجام شود.

    وی در مورد این پرسش فارس که فرایند زمانی برای انتشار اوراق تأمین مالی از زمان درخواست تا زمان پذیره‌نویسی تا چه حدی به طول می‌انجامد، پاسخ داد: بخش عمده‌ای از این موضوع به بانی باز می‌گردد.

    به گفته وی، اگر بانی قبل از اینکه درخواست خود را ارسال کند، هماهنگی خود را با سایر ارکان شامل بانی ، بازرگرادان و متعهد پذیره نویسی یا عامل فروش انجام داده باشد و بر سر نرخ‌ها به توافق رسیده باشند ، از زمانی که درخواست خود را ارائه دهند، تا زمان صدور مجوز انتشار و انجام تأمین مالی می‌تواند در نهایت حدود 2.5 تا سه ماه باشد، اما اگر اقدام‌های لازم را انجام نداده باشد و مشکلی وجود داشته باشد، طبیعی است که فرایند طولانی‌تر خواهد شد.

    بخشی از این مشکلات به ارکان و بویژه ضامن باز می‌گردد که انتظار می‌رود سازمان بورس و سایر ارکان با کمک یکدیگر این مشکلات را حل نمایند.

    برچسب ها