عصر خودرو

سایه سقوط به زیر ۴۰ دلار بر سر سنگ‌آهن

بیشترین افت هفتگی سنگ‌آهن در یک‌ماه‌ونیم اخیر

عصر بازار: سنگ‌آهن هفته خود را با ثبت ببیشترین افت قیمت در پنج هفته اخیر به پایان رساند. این در حالی است که هیچ بهبود کوتاه مدتی در بازار فولاد چین دیده نمی‌شود.

بیشترین افت هفتگی سنگ‌آهن در یک‌ماه‌ونیم اخیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت فولاد در معاملات آتی شانگهای در روز جمعه به پایین‌ترین مقدار خود نزدیک شد و سنگ‌آهن دالیان نیز بعد از افت شدید در هفته جاری برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر دست و پا می‌زند.

    بر اساس شاخص فولاد، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افت 1.5 درصدی به 45 دلار و 10 سنت رسید. این قیمت تنها یک دلار بالاتر از پایین‌ترین مقدار آن از سال 2008 بوده است.

    بر اساس قیمت‌گذاری سالانه و آمار گلدمن‌ساکس، قیمت 44.10 دلاری ماه جولای، کمترین قیمت ثبت شده از سال 2005 بوده است.

    ریک اسپونر، تحلیل‌گر بازار ارشد سی‌ام‌سی در سیدنی اعلام کرد: «ما حتی منتظر قیمت‌های زیر 40 دلار -حداقل به طور موقت- هستیم.‌ هنگامی که قیمت به زیر 40 دلار برود، فشار بر روی تولید‌کنندگان پر هزینه بیشتر و بیشتر خواهد شد.»

    معدن‌کاران کم هزینه دنیا نظیر والی و ریوتینتو، تولیدات خود را کاهش نداده‌اند تا باعث شوند که عرضه کنندگان گران‌قیمت‌تر از بازار خارج شوند.

    تقاضای چین برای مواد خام همانند تقاضای آنها برای فولاد برای اولین بار در بیش از سه دهه اخیر در حال کم شدن است.

    قیمت میل‌گرد در بورس کالای شانگهای نیز با افتی 0.8 درصدی مواجه شد تا هرتن از آن یکهزار و 695 یوآن (265 دلار) به فروش برسد.

    موسسه رتبه‌بندی فیچ انتظار دارد که 75 تا 85 میلیون تن از ظرفیت فولاد چین در پنج سال آینده تعطیل شود. این در حالی است که میزان ظرفیت تولید اضافه شده در سال‌های 2016 و 2107 در حدود 16 میلیون تن خواهد بود. به این ترتیب میزان تولید فولاد چین در سال 2016 به اوج خود خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها