عصر خودرو

موسسه «مریل لینچ» پیش‌بینی کرد

پیش‌بینی کاهش دوباره ارزش یوآن پس از پیوستن به صندوق ارزی IMF

عصر بازار: شرکت خدمات مالی آمریکایی «مریل لینچ» معتقد است که چین در دومین هفته ماه دسامبر و پس از تصمیم‌گیری صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای پذیرش یوآن در صندوق حق برداشت مختصوص (SDR) دوباره ارزش یوآن را کاهش خواهد داد.

پیش‌بینی کاهش دوباره ارزش یوآن پس از پیوستن به صندوق ارزی IMF
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تاریخ 30 نوامبر، درباره پیوستن یوآن به صندوق ارزی IMF یا صندوق حق برداشت مخصوص (SDR) تصمیم‌گیری خواهد کرد. شرکت خدمات مالی «مریل لینچ» که ازسوی «بنک آو آمریکا» خریداری شده معتقد است که دولت چین پس از پیوستن یوآن به این صندوق دوباره ارزش آن را سه تا چهار درصد کاهش خواهد داد.

    به‌گزارش وبلاگ موسسه بارونز، تحلیلگران ارزی این موسسه اعلام کردند: ارزش یوآن احتمالا طی چند هفته آینده ثابت نگاه داشته می‌شود تا به نوعی صندوق بین‌المللی پول را فریب دهد، اما مطمئنا پس از تاریخ 30 نوامبر و پذیرش احتمالی یوآن در صندوق ارزی IMF، دولت چین دوباره با مداخله خود ارزش آن را کاهش خواهد داد. طبق پیش‌بینی‌های بانک مریل لینچ، ارزش یوآن تا پایان سال 2016 میلادی به 6.90 کاهش خواهد یافت و هر دلار در برابر 6.90 یوآن معامله خواهد شد.

    بانک خلق چین هفته گذشته اجازه داده بود تا نرخ ثابت یوآن در داخل کشور، برای دهمین روز پیاپی کاهش یابد که این اقدام بانک خلق چین درست پیش از دخالت این نهاد در بازارهای خارجی برای قدرتمند به نظر رسیدن یوآن جهت پذیرش در سبد ارزی IMF بوده است. احتمالا بانک خلق چین فشارهای مطبوعات، به خصوص رسانه‌های مالی و اقتصادی را احساس کرده‌اند.

    مریل لینچ تنها موسسه بانکی نیست که درباره کاهش عمدی ارزش یوآن ابراز نگرانی کرده است. پیش از این، موسسه مالی-اعتباری گلدمن ساکس نیز نسبت به این مساله هشدار داده و یوآن را بزرگ‌ترین نگرانی رشد بازارهای نوظهور در سال 2016 میلادی معرفی کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو