عصر خودرو

جزییات واگذاری سهام دولتی ۶ شرکت

عصر بازار- قسمتی از سهام دولتی شرکت های ذوب آهن اصفهان، حمل و نقل خلیج فارس، آلومینیوم ایران، نورد و لوله اهواز و بیمه آسیا و بیمه البرز در نیمه اسفند ماه توسط سازمان خصوصی سازی عرضه خواهند شد.

جزییات واگذاری سهام دولتی ۶ شرکت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، یکی از عرضه‌های سازمان خصوصی سازی در اسفند ماه سال جاری عرضه عمده سهام شرکت ذوب آهن اصفهان است.

    16.67 درصد سهام این شرکت با قیمت پایه هر سهم 75 تومان عرضه می شود تعداد کل سهام ثبت شده این شرکت بیش از 33 میلیارد سهم است که بیش از 5 میلیارد آن در 15 اسفند ماه جاری در بازار دوم فرابورس ایران مورد معامله قرار می گیرد.

    فروشنده این سهم سازمان خصوصی سازی به وکالت از صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد می باشد خریدار این سهم باید 10 درصد از سهم را نقد و مابقی را طی اقساط مساوی 6 ماهه در 8 سال با نرخ 13 درصد است.

    همچنین در 14 اسفند ماه، 78.37 درصد از سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به صورت عمده و با قیمت پایه هر سهم 2366 ریال در بازار دوم بورس تهران معامله خواهد شد. در مجموع 273 میلیون و 528 هزار سهم دولتی این شرکت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

    علاوه بر این ها بخشی از سهم دولتی دو شرکت بیمه آسیا و بیمه البرز هر دو در بورس تهران واگذار خواهد شد. 693بیش از هزار سهم از بیمه البرز به قیمت هر سهم قیمت پایه معادل با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه 20درصد به شرط آنکه از 1275 ریال کمتر نباشد در بازار اول بورس معامله می شود.

    433 میلیون از سهم بیمه آسیا نیز به قیمت پایه معادل با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه 20درصد به شرط آنکه از 1920ریال کمتر نباشد واگذار خواهد شد. هر دو این شرکت در 12 بهمن در بورس عرضه می شوند. همچنین آلومینیوم ایران و نورد و لوله اهواز از جمله شرکت های دیگری هستند که قسمتی از سهم دولتی آن در اسفند ماه توسط سازمان خصوصی سازی عرضه خواهند شد.

    برچسب ها