عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

از رویکرد دولت برای عرضه گندم در بورس کالا حمایت می کنیم

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا که به گفته وزیر جهاد کشاورزی از سال آینده عملیاتی می شود، حمایت می کنیم.

از رویکرد دولت برای عرضه گندم در بورس کالا حمایت می کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ،تالارشیشه ایی که سرنوشت عرضه و مبادله بسیاری از کالاها در آن انجام می شود و بسیاری از تولید کنندگان روزانه نگاه های خود ر ا به این تالار دوخته اند. بورس کالا شفاف ترین و نظامند ترین مکانی است که می توانند مکانیسم بازار یعنی کشف قیمت براساس عرضه و تقاضا را بر بازار کالاها حاکم کند.

    عبدالرضا مصری با بیان مطلب فوق گفت: تالار بورس یک تالار شیشه‌ای و شفاف است و بورس کالا در طول ١۰ سال گذشته توانسته به رانت های موجود و زد و بندهایی که در بازار کالاها وجود داشت، پایان دهد.

    وی عرضه کالا در بورس را عدالتی منصفانه دانست و گفت: یک دسته از کالاها تضمینی و استراتژیک است که باید دولت خریداری کند؛ این دسته از کالاها از جمله گندم با رویکرد جدید و مناسب دولت در مسیر بورس قرار گرفته تا علاوه بر حمایت هدفمند از تولیدکنندگان و کشاورزان، شاهد برقراری عدالت و حذف واسطه های غیر ضروری باشیم.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد :ممکن است بخشی از کالای استراتژیک در بخش تنظیم بازار در اختیار دولت قرار گیرد و دولت با توجه به شرایط ویژه کشور که مورد تحریم قرار می‌گیریم، باید مقداری ذخیره داشته باشیم؛در اینجا نیز مازاد بر ذخیره باید از طریق بورس کالا عرضه شود تا با ایجاد شفافیت و ایجاد آمارهای قابل استناد، به تدریج شاهد ارائه سایر کالاها در بورس باشیم.

    مصری با بیان اینکه از اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا که به گفته وزیر کشاورزی از سال آینده عملیاتی می شود، حمایت می کنیم، تصریح کرد:هیچ کالایی در کشور به اندازه نان استراتژیک نیست بنابراین حساسیت ویژه ایی در عرضه گندم در بورس کالا وجود دارد؛ دولت باید مشخص کند که چه میزان از گندم تولیدی در بورس عرضه خواهد شد چراکه گندم، مصرف کنندکان مشخص دارد و در این میان باید هماهنگی های لازم برای خرید انجمن صنفی صنایع آرد کشور از بورس کالا انجام شود تا اجرای این سیاست با برنامه ریزی دقیق و هدفمند همراه باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو