عصر خودرو

شنبه ۲۰ تیر ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۴.۲۰ در بازار برق بورس انرژی ۱,۶۶۴ مگاوات برق به ارزش ۲۱ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، بیش از ۶ برابر افزایش را نشان می دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز دوباره شیب نزولی به خود گرفت و کاهش 1درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت ها در معاملات امروز باعث شده تا این شاخص در نزدیکی خط حمایت یک ماهه خود قرار دارد. باید دید که در نهایت قیمت می تواند در روزهای آتی این حمایت را بشکند یا خیر؟
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی برای قیمت روندی نزولی در اکثر سررسیدها حاکم بود. با توجه به روند کاهشی قیمت ها، نیروگاهها بیشتر تمایل به عرضه در سررسیدهای نزدیکتر را دارند تا در صورت تأمین اعتبار خریداران و افزایش احتمالی قیمت ها بتوانند سررسیدهای دورتر را با قیمت مناسب تری به فروش برسانند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940430 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940430 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در انتهای دوره قیمت در محدوده 529,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در طول دوره روندی کم نوسان در محدوده 540,000 ریال بوده است.
    در این نماد تا به امروز 952 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 13/04/1394 با 255 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930430 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :


     

    برچسب ها