عصر خودرو

وزیر صنعت مطرح کرد:

تصویب ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی در بودجه ۹۷

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان مشوق صادراتی در بودجه ۱۳۹۷ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تصویب ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی در بودجه ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در همایش تقدیر از صادرکنندگان صنایع کوچک که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با تاکید بر این که پس از ادغام مفهوم صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، صنایع کوچک به محاق رفته است، بیان کرد: تلاش دولت دوازدهم بر این است که توجه به صنایع کوچک و متوسط بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که حجم عمده‌ای از اشتغال کشور توسط این واحدها تامین می‌شود و از پراکندگی وسیعی در سطح کشور برخوردار است.

    وی ادامه داد: علاوه بر این باید بدانیم که مخاطرات بانک‌ها در پرداخت منابع به واحدهای کوچک و متوسط کمتر از واحدهای بزرگ است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که در قانون بودجه سال 1397 توجه به صادرات صنایع کوچک مد نظر قرار گرفته است، اظهار کرد: 1500 میلیارد تومان منابع در بودجه سال آینده برای مشوق‌ها و جوایز صادراتی به تصویب نمایندگان شورای اسلامی رسیده است و امیدواریم در مسیر کار دچار گرفتاری نشود؛ چرا که این اعتبار امکان خوبی را برای بهبود وضعیت صادراتی به ویژه در بخش صنایع کوچک و متوسط فراهم می‌کند.

    شریعتمداری با اشاره به این که علاوه بر تنوع تولید باید به تنوع جغرافیایی نیز در مقوله صادرات توجه کرد، گفت: علاوه بر این باید تکنولوژی واحدهای صنعتی خود را به روز کنیم و یکی از مهمترین فعالیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توجه به نوسازی واحدهای صنعتی در سطح کشور است.

    به گفته وی، 70 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌های ایدرو و ایمیدرو در دوره‌های پیشین بود که سال آینده 9 هزار میلیارد تومان از این منابع به سازمان‌های توسعه‌ای مذکور جهت مشارکت با واحدهای دیگر داده می‌شود و اولویت با واحدهای تولیدی صادرات‌گرای دانش‌بنیان است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بسیاری از صنایع کشور مربوط به دهه 70 و 80 هستند، خاطرنشان کرد: نوسازی صنعت در سال آینده در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و از کمک‌های فنی و اعتباری برای کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهایی که قصد دارند نوسازی کنند، استفاده می‌شود که امیدواریم سال آینده سال رونق تولید برای همه واحدهای صنعتی و تولیدی باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو