عصر خودرو

رئیس اتحادیه املاک خبر داد

افزایش معاملات مسکن در بهمن ماه

عصر بازار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در بهمن ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۸۶۲ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش معاملات مسکن در بهمن ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، مصطفی‌قلی خسروی ، اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری 20 هزار و 862 مبایعه‌نامه به امضا رسید که با توجه به تعداد مبایعه‌نامه‌های بهمن‌ماه 1395 که بالغ بر 19 هزار و 202 مورد بود، آمارها حاکی از افزایش 8.6 درصدی تعداد قراردادهای خرید و فروش املاک دارد.

    وی افزود: در کل کشور نیز آمارها رشد 10.6 درصدی قراردادهای خرید و فروش املاک در بهمن ماه را نشان می‌دهد. در بهمن ماه امسال 64 هزار و 674 مورد قرارداد خرید و فروش در کل کشور انجام شد. این در حالی است که سال گذشته 58 هزار و 471 قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده بود.

    خسروی همچنین آمار اجاره‌نامه‌ها را کاهشی دانست و گفت: در سطح شهر تهران قراردادهای اجاره در بهمن ماه 29 درصد کاهش یافت. در این ماه 13 هزار و 740 قرارداد اجاره منعقد شد این در حالی است که بهمن ماه سال 1395 تعداد اجاره‌نامه‌ها 17 هزار و 777 مورد بود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به قراردادهای اجاره در کل کشور نیز گفت: آمارهای بهمن نشان می‌دهد در کل کشور نیز شاهد کاهش 23 درصدی اجاره‌نامه‌ها هستیم. در بهمن ماه امسال 45 هزار و 118 مورد قرارداد اجاره در کل کشور به امضا رسید که با توجه به 55 هزار و 462 مورد اجاره‌نامه‌های سال گذشته آمارها حاکی از کاهش 23 درصدی این نوع قراردادها دارد.

    برچسب ها