عصر خودرو

سیمان ارزان ایران صدای تولیدکنندگان پاکستانی را درآورد

عصر بازار: تولیدکنندگان سیمان پاکستان با اشاره به ناتوانی سیمان تولیدی این کشور از رقابت با سیمان ارزان ایران، خواستار توقف واردات سیمان ایران به این کشور شدند.

سیمان ارزان ایران صدای تولیدکنندگان پاکستانی را درآورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، انجمن تولیدکنندگان سیمان پاکستان با ارسال نامه ای برای وزارت بازرگانی این کشور خواستار توقف واردات سیمان از ایران شدند.

    این انجمن همچنین تاکید کرد واردات سیمان ایران باید مشروط به دریافت گواهی کیفیت از اداره استاندارد و کیفیت پاکستان شود.

    تولید کنندگان پاکستانی در نامه خود مدعی شده اند سیمان ایران از مرز زمینی به این کشور قاچاق می شود.

    در این نامه ادعا شده است نسبت به کیفیت سیمان تولیدی ایران تردید وجود دارد زیرا هیچ کنترلی از نظر کیفیت بر روی آن توسط مقامات ذیربط پاکستانی انجام نمی شود.

    بر اساس این نامه صادرات سیمان ایران به پاکستان رو به افزایش گذاشته و به حدود 2 هزار تن در روز رسیده است. سیمان صادراتی ایران بدون پرداخت حقوق گمرکی و سایر مالیات ها وارد پاکستان می شود.

    تولیدکنندگان پاکستانی نوشته اند سیمان تولیدی پاکستان در مناطق مرزی با ایران و همچنین در مناطق ساحلی بلوچستان با سیمان ارزان قیمت ایران مواجه است و در نتیجه سیمان تولیدی پاکستان در حال از دست دادن بازار خود است. قیمت سیمان ایران 40 درصد کمتر از سیمان پاکستان در این کشور عرضه می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها