عصر خودرو

تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند؛

مهمترین چالش های رئیس جدید فدرال رزرو

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نوسانات شدید شاخص سهام و کسری بودجه فدرال از مهمترین چالش ها و مشکلات رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا به شمار می رود.

مهمترین چالش های رئیس جدید فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ،وقتی نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا به پایان رسید، شاخص سهام آمریکا نزدیک به یک رکورد بی سابقه قرار داشت و بازار سهام با هیچ گونه نوسان شدیدی روبرو نبود و سیاستگذاران پولی آمریکا منتظر آن بودند که جرومی پاول به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو فعالیت خود را آغاز کند.

    دوره ریاست جانت یلن رئیس سابق فدرال رزرو در حالی به پایان رسیده است که به نظر می رسد رئیس جدید با چالش های مهمی روبرو شده است. افت شدید شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا مهمترین چالش جرومی پاول به شمار می رود. همین طور طرح دولت ترامپ برای کاهش مالیات ها و اختصاص میلیاردها دلار به پروژه های زیرساختی می تواند موجب تشدید کسری بودجه دولت فدرال شود.

    به نظر می رسد دیدگاه های جرومی پاول درباره اوضاع مالی و اقتصادی آمریکا در نشستی که 28 فوریه با نمایندگان سنا و کنگره خواهد داشت، مشخص خواهد شد. نخستین نشست فدرال رزرو به ریاست پاول نیز قرار است 20 و 21 مارس برگزار شود و وی در نخستین کنفرانس خبری شرکت خواهد کرد.

    سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست مارس نرخ بهره را افزایش خواهد داد.انتشار آمارهای جدید نرخ تورم آمریکا نشان می دهد که فدرال رزرو احتمالا روند افزایش نرخ بهره در ماه های آینده را حفظ خواهد کرد.

    البته برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مشکلات و چالش هایی که در بازار سهام آمریکا به وجود آمده است شاید یک دردسر بزرگ برای فدرال رزرو باشد که قصد افزایش نرخ بهره را دارد.​از سوی دیگر دولت ترامپ قصد دارد مالیات شرکت های بزرگ را کاهش دهد و از سوی دیگر میلیاردها دلار برای اجرای پروژه های زیرساختی هزینه کند که این مساله در نهایت موجب افزایش کسری بودجه خواهد شد.

    هفته گذشته دولت و کنگره آمریکا توافق موقتی را بر سر هزینه ها امضا کردند که انتظار می رود با اجرای آن کسری بودجه آمریکا هر سال هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

    باید منتظر برگزاری نخستین نشست فدرال رزرو بود تا واکنش پاول را به تحولات جدید اقتصادی و مالی آمریکا مشاهده کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو