عصر خودرو

همایش ۱۰۰ شرکت برتر (۱)

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش ۱۰۰ شرکت برتر اعلام کرد:شرکت‌های برتر الگوی اقتصادی هستند

عصر بازار- همایش ۱۰۰ شرکت برتر با حضور وزیر صنعت، مدیران سازمان مدیریت صنعتی و مدیران عامل شرکت‌های برتر اقتصاد ایران در مرکز همایش‌های صداوسیما جمهوری اسلامی ایران شکشنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش ۱۰۰ شرکت برتر اعلام کرد:شرکت‌های برتر الگوی اقتصادی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ابتدای این مراسم محمدی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن خوش‌آمد گویی به مدیران عامل شرکت‌های برتر گفت: امیدواریم سازمان مدیریت صنعتی بر اساس 33 شاخص بتواند قضاوت و ارزیابی عادلانه‌ای داشته باشد و الگوهای اقتصادی کشور را به خوبی مشخص کند.
    محمدی در ادامه با اشاره به رشد صادرات نفت در سال‌های اخیر گفت: متاسفانه با وجود رشد صادرات نفت طی این سال‌ها نتوانستیم رشد اقتصادی مورد انتظار را داشته باشیم. در حقیقت درصورتیکه هدف رسیدن به مقام نخست منطقه‌ای بود باید حدود 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که در حال حاضر رشد اقتصادی ایران حدود نصف این عدد است.
    وی افزود: شرکت‌های برتر اقتصاد به عنوان الگوهای برتر می‌توانند چرخ‌خای اقتصادی را بچرخانند و این رشد اقتصادی را برای کشور مهیا سازند.
    مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های موجود را یکی از ارکان بهره‌وری دانست و اظهار کرد: در خصوص بهره‌وری 2 مولفه اثربخشی و کارایی از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم شرکت‌های برتر این دو مولفه را سرلوحه خود قرار دهند.
    محمدی در خصوص دلایل مشکلات بهره‌وری گفت: برآوردها نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد دارایی‌ها و منابع سرمایه‌ای کشور و در  اختیار سازمان‌ها و بنگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و عمومی قرار دارد .
    در حقیقت شرکت‌های دولتی و غیرخصوصی در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور سهم اصلی و عمده دارند ، مشکل زمانی آغاز می‌شود که شرکت‌های دولتی نمی‌توانند بهره‌وری مناسبی داشته باشند از این رو امیدواریم با تسریع خصوصی‌سازی رشد اقتصادی افزایش یابد.
    وی در نهایت شرایط رشد بهره‌وری را فضای مناسب کسب‌وکار  دانست و اعلام کرد: بدون وجود فضای رقابت واقعی بین فعالان اقتصادی، عدم امکان رانت جویی و رانت دهی به طور حتم امکان بهره‌وری وجود ندارد و امیدواریم با بهبود اانتصاب مدیران حرفه‌ای این مهم به زودی محقق و فضای کسب‌وکار بهتر و در آخر منجر به رشد اقتصادی کشور شود.

    برچسب ها