عصر خودرو

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت بیان کرد :

جزییات پرداخت ارز به اتباع خارجی

عصر بازار- مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت با اعلام اینکه از طریق دستگاه صراف بانک، پرداخت تا هزار دلار و یا هزار یورو به ازاء هر پاسپورت اتباع خارجی امکانپذیر شد، گفت: امکان فعالیت جدیدی برای صرافان فراهم شد.

جزییات پرداخت ارز به اتباع خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، هادی سپانلو ، با اشاره به آغاز به کار محصول جدید بانک ملت با عنوان صراف بانک، افزود: در قالب توریست کارت امکان پرداخت وجه نقد و خرید آنلاین به افراد خارجی وجود دارد.

    وی، امکان تبادل ریال با دلار و یورو در قالب صراف الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و گفت: توریست کارت صرفا برای افراد خارجی پیش‌بینی شده است. مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت اظهارداشت: این دستگاه برای اولین بار در هتل عباسی اصفهان فعال شد.

    سپانلو در خصوص سقف قابل پرداخت به اتباع خارجی از طریق صراف بانک، گفت: در حال حاضر، رقم قابل پرداخت برای هر پاسپورت هزار دلار و یا هزار یورو تنظیم شده ولی قانون پرداخت تا 5 هزار دلار و یا یورو را هم اجازه داده است.

    این مقام مسئول در بانک ملت درباره دلیل عدم پرداخت تا سقف 5 هزار دلار و یورو در ابتدای کار، تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا ضعف ها و نواقص احتمالی سامانه را برطرف کنیم و پس از آن امکان پرداخت ارزی به اتباع بیگانه در قالب صراف بانک تا 5 هزار دلار و یا یورو نیز وجود خواهد داشت.

    وی با تاکید بر اینکه احتمالا از یکماه آینده بتوانیم تا 5 هزار دلار و یورو را به اتباع خارجی پرداخت کنیم، بیان داشت: قانون این اجازه را به ما داده است. سیستمی که برای پرداخت های ارزی به اتباع خارجی در نظر گرفته شده به نحوی است که فروش توسط صرافی و پشتیبانی از سوی بانک صورت می پذیرد.

    به گفته سپانلو، صرافی ها می توانند در صورت نیاز و تمایل به حضور در این پروژه به بانک ملت درخواست بدهند و از این طریق ATM و سیستم های مورد نیاز صرافی را تامین خواهیم کرد. محدودیتی نیز برای تعداد دستگاه ها نداریم و بر اساس نیاز بازار و صرافان می توانیم خدمات ارایه کنیم.

    این مقام مسئول در بانک ملت با اشاره به اینکه تاکنون 3 صراف از بخش خصوصی برای دریافت صراف بانک درخواست داده اند، گفت: صرافان دیگر نیز می توانند در صورت تمایل درخواست خود را ارایه کنند.

    برچسب ها