عصر خودرو

چینی‌ها، آمریکا را دور زدند

عصر بازار- شرکت‌های چینی در اواخر سال گذشته پیش از اجرای تعرفه واردات ۳۰ درصدی از سوی دولت دونالد ترامپ، سیل پنل‌ها را به بازار خورشیدی آمریکا سرازیر کردند.

چینی‌ها، آمریکا را دور زدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آمار بلومبرگ نیو فاینانس انرژی نشان داد واردات پنل خورشیدی از چین به آمریکا در سه ماهه چهارم نسبت به 9 ماه نخست سال 2017، تقریبا 11 برابر افزایش یافت. سازندگان تجهیزات خورشیدی آمریکایی همچنین پیش از اجرایی شدن تعرفه‌های وارداتی که ماه گذشته اعلام شد، پنل‌ها و سلول‌های خورشیدی را از مرزهای مکزیک، کانادا و سایر کشورها وارد کردند.

    این تعرفه‌ها شامل 2.5 گیگاوات واردات در سال جاری نمی‌شود. به گفته هیو بروملی، تحلیلگر نیو انرژی فاینانس، حداکثر 5 گیگاوات تجهیزات خورشیدی در انبارها و بنادر آمریکا دپو شده است که برای تامین نیاز سازندگان آمریکایی به مدت شش ماه کافی است و تاثیر سیاست‌های حمایت گرایانه دولت آمریکا بر تولیدکنندگان تجهیزات خورشیدی را محدود می‌کند. واردات از سوی شرکت‌های معاف شده شامل "فرست سولار" ممکن است این دوره را به 9 ماه افزایش دهد.

    روند کند بوروکراسی به صنعت خورشیدی آمریکا اجازه داده در برابر تاثیر کامل تعرفه‌ها مصون بماند و این تعرفه‌ها آن طور که برخی در صنعت هشدار داده بودند، زیان بار نخواهد بود.

    این تعرفه‌ها در ژانویه در واکنش به شکایتی که در آوریل سال 2017 از سوی یک سازنده تجهیزات خورشیدی ورشکسته آمریکایی مطرح شده بود، اعلام شد. این سازنده مدعی شده بود از موج واردات ارزان به خصوص از آسیا صدمه دیده است. کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا در اکتبر با این شکایت موافقت کرد و راه را برای تصمیم دولت هموار ساخت.

    شرکت سان پاور که دومین تامین کننده بزرگ تجهیزات خورشیدی آمریکا است، عمده محصولاتش را در مکزیک و آسیا تولید می‌کند و در اواخر سال میلادی گذشته، واردات آنها به این کشور را تسریع کرد. ذخایر انبار شده برای این شرکت زمان کافی فراهم می‌کند تا درخواستش برای معاف شدن از تعرفه‌ها را پیگیری کند.

    برچسب ها