عصر خودرو

بهمن آرمان:

قوانین برای سرمایه گذاران خارجی سختگیرانه است

عصر بازار- قوانینی که ما اکنون برای سرمایه گذاران خارجی در کشور وضع کرده ایم بسیار سختگیرانه است و اصلا مورد مطلوب یک سرمایه گذار نیست به طوریکه در برخی از ماده ها و تبصره ها قانون گذار گویا فراموش کرده است که ما به آنها احتیاج داریم نه آنها به ما.

قوانین برای سرمایه گذاران خارجی سختگیرانه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، بهمن آرمان در خصوص سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج از رکود گفت:بسته هایی که دولت طراحی کرده نمی تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

    وی افزود:اگر دولت به جای تشویق مردم به مصرف گرایی و خرید کالا این منابع را در بخش عمرانی هزینه می کرد نفع آن برای اقتصاد کشور بیشتر بود آن هم در سالی که بنا به آمار اعلام  شده از سوی همین دولت از لحاظ فعالیت های عمرانی امسال یکی از کم تحرک ترین سالها بوده است.

    استاد اقتصاد دانشگاه تهران تصریح کرد:از سوی دیگر دولت و به تبع آنها  بانکها اعتباری در اختیار مشتریان قرار نمی دادند اما حالا این منابع پیدا شده و در اختیار خودرو سازها قرار گرفته اما متاسفانه قرار است این منابع خرج خرید پراید و لوازم خانگی شودکه فقط برند ایران را دارند و تجهیزات آنها وارداتی است.

    وی با اشاره به لزوم تعامل با سایر کشورهای دنیا گفت:متاسفانه این مسئله مهم در دولت قبل نادیده گرفته شد و اکنون نیز به نظر من دولت یازدهم اراده لازم را برای این مهم ندارد.

    آرمان افزود:در اقتصاد امروز دنیا مرزها برداشته شده اند و این شرکت های بزرگ هستند که سبب پیشرفت و ارتقای کشورها می شوند به طور مثال همسایه غربی ما ترکیه که تا 30 سال پیش از تمام جهات از ما عقب بود اکنون از تمام جهات از ما جلوتر افتاده اند به طور مثال اکنون در بخش حمل و نقل ریلی قطارهای آنها با سرعت 250 کیلیومتر بر ساعت حرکت می کند این در حالیست که در ایران سرعت قطارها به زحمت از 100 کیلومتر فراتر می رود.

    استاد اقتصاد دانشگاه تهران ادامه داد:این پیشرفت ترکیه مرهون سیاستمدارانی است که اهمیت ارتباط با دنیا را درک کرده بودند و هر روز تلاش داشتند به کشورهای اروپایی نزدیک بشوند و زمینه را برای حضور کمپانی های اروپایی مهیا کنند.

    وی در خصوص قوانین سرمایه گذاری گفت:قوانینی که ما اکنون برای سرمایه گذاران خارجی در کشور وضع کرده ایم بسیار سختگیرانه است و اصلا مورد مطلوب یک سرمایه گذار نیست به طوریکه در برخی از ماده ها و تبصره ها قانون گذار گویا فراموش کرده است که ما به آنها احتیاج داریم نه آنها به ما.

    آرمان با اشاره به موقعت استراتژیک ایران در منطقه گفت:کشورمان به لحاظ منابع نفتی و معدنی و جمعیت زیاد و دروازه ورودی بازار غرب آسیا برای کشورهای صنعتی اهمیت زیادی دارد و به همین لحاظ آنها در این مدت هیئت های خارجی به کشورمان اعزام کردند اما در نهایت این سیاستمداران آنها هستند که باید برای حضور آنها در ایران چراغ سبز نشان دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها