عصر خودرو

جزییات اولین صکوک استصناع اعلام شد

عصر بازار- مدیران عامل گروه توسعه ملی و بورس تهران جزییات اولین صکوک استصناع به همراه توضیحات فنی را اعلام کرده و از برنامه انتشار اوراق ۴ هزار میلیارد تومانی خبر دادند.

جزییات اولین صکوک استصناع اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، در پی صدور مجوز سازمان بورس برای اولین صکوک استصناع (سفارش ساخت)، مقرر شده از دوشنبه تا چهارشنبه این هفته یک میلیون و 629 هزار و 314 ورقه به قیمت هر ورقه 1000 هزار تومان در بورس تهران عرضه عمومی شود.

    در این رابطه، فرهاد حنیفی - مدیرعامل گروه توسعه ملی - در گفت‌وگو با خبرنگاران جزییات و توضیحات فنی این اوراق را اعلام کرد و گفت: این اوراق که برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران بکار گرفته می شود، شامل 162.9 میلیارد تومان بوده و صرف تامین مالی طرح احداث دو کارخانه 2.5 میلیون تنی دو کنسانتره و گندلۀ (هریک 2.5 میلیون تن در سال و واقع در شهر سنگان) می شود.

    وی با بیان اینکه این تامین مالی مربوط به تکمیل منابع شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی با مالکیت 100 درصدی گروه توسعه ملی است، ادامه داد: عمده ماشین آلات و تحهیزات لازم این دو پروژه از اروپا و با یوزنانس 3 ساله چین وارد شده و تاکنون هم پروژه کنسانتره و گندله دارای پیشرفت 60 و 25 درصدی بوده و انتظار می رود اوایل سال 96 به بهره برداری برسند.

    این مقام مسوول با اشاره به نرخ سود 23 درصدی و سررسید 3 ساله این صکوک و پرداخت هر سه ماه یکبار و با صمانت توسعه ملی و بازارگردانی تامین سرمایه نوین، درباره برنامه بعدی "وبانک" برای انتشار دیگر صکوک استنصاع توضیح داد: طی 6 یا 12 ماه آینده هم مشابه این نوع اوراق برای پروژه نفت نیک قشم به ارزش 4 هزار میلیارد تومان منتشر خواهد شد.

    به گفته حنیفی 40 درصد از سهام این پروژه مربوط به گروه توسعه ملی و باقی آن مربوط به منطقه آزاد قشم و تامین اجتماعی بوده و در آستانه دریافت خوراک است و با توجه به استقرار در کنار دریا و امکان صادارت گسترده ، یکی از مهمترین پروژه های کشور از لحاظ جانمایی بشمار می رود.

    حسن قالیباف اصل - مدیرعامل شرکت بورس - هم گفت: طبق برنامه ریزی دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری اولین صکوک استصناع (سفارش ساخت ) بازار سرمایه در بورس عرضه و پذیره نویسی می شود. این اوراق ابزاری است برای تأمین منابع مالی از طریق انتشار عمومی اوراق بهادار و به پشتوانه دارایی‌هایی که شرکت قصد ساخت آن را دارد.

    وی ادامه داد: برای اولین بار مجوز انتشار چنین اوراق توسط شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی که زیرمجموعه 100 درصدی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی است، برای ساخت ساختمان های صنعتی کارخانه کنسانتره و کارخانه گندله هریک با ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن در سال صادر شده است.

    او افزود:ضامن این اوراق با نماد "صملی9709"، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و بازارگردان و متعهد پذیره نویسی آن شرکت تامین سرمایه نوین هستند که در بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران انجام می شود. پس از اتمام پذیره نویسی نیز معاملات ثانویه اوراق آغاز خواهد شد.

    به گفته قالیباف اصل پرداخت سود این اوراق هر 3 ماه یکبار بوده و کلیه کارمزدها و هزینه پذیره نویسی اوراق توسط بانی اوراق پرداخت خواهد شد. این اوراق با سود 23 درصدی سالیانه برای سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه پذیره نویسی خواهد شد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها