عصر خودرو

کاهش ۱۱ درصدی خرید نفت هند از ایران در ماه نخست ۲۰۱۸

عصر بازار- خرید نفت هند از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل ۱۰.۷ درصد کاهش یافته و این کشور خرید نفت از عراق را افزایش داده است.

کاهش ۱۱ درصدی خرید نفت هند از ایران در ماه نخست ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، آمارهای به دست آمده از ردگیری تانکرها و اطلاعات موسسه تامسون رویترز نشان می دهد که خرید نفت هند از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل 10.7 درصد کاهش یافته و این کشور خرید نفت از عراق را افزایش داده است.

    این گزارش حاکی است، در ماه ژانویه هند حدود 495 هزار بشکه در روز از ایران خریداری کرده که حدود 3.4 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. در 10 ماهه نخست سال مالی جاری، یعنی آوریل تا ژانویه، واردات نفت هند از ایران حدود 17 درصد کاهش یافته و به 442 هزار و 800 بشکه در روز رسیده است.

    پس از آنکه تهران تصمیم گرفت امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد ب را به جای شرکت های هندی به یک شرکت روسی واگذار کند، پالایشگاه های دولتی هند سال گذشته تصمیم گرفتند خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

    میزان کل واردات نفت هند در ماه ژآنویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.6 درصد رشد داشته و به 4.9 میلیون بشکه در روز رسیده است. افزایش خرید نفت هند از عراق، سهم نفت خاورمیانه از کل خرید نفت هند را افزایش داده و موجب کاهش خرید نفت این کشور از آمریکای لاتین و آفریقا شده است.

    بر اساس آمارهای منتشر شده، ایران در ماه ژآنویه پس از عراق و عربستان سومین تامین کننده بزرگ نفت هند بوده است. در این ماه هند هیچ خرید نفتی از آمریکا نداشته است.

    برچسب ها