عصر خودرو

معاون توسعه مدیریت معاونت علمی خبر داد:

اخذ مجوز ۱۲ صندوق جسورانه برای سرمایه گذاری روی فناوری

عصر بازار- معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری گفت: تاکنون۱۲ صندوق جسورانه بورسی برای سرمایه گذاری روی طرح های فناورانه مجوز اخذ کرده اند.

اخذ مجوز ۱۲ صندوق جسورانه برای سرمایه گذاری روی فناوری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علیرضا دلیری در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارای فکری با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در حال حاضر 400 میلیارد تومان سرمایه به این صندوق به صورت سالانه اختصاص یافته است.

    دلیری در ادامه به برنامه هایی برای تبدیل ایده به محصول اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها، بازار دارایی فکری و فستیوال های نوآوری است که طی سالهای اخیر در صنایع مختلف اجرایی می شوند.

    معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: اما اکنون بعد از 4 سال زمان آن رسیده که بازار دارایی فکری و فستیوال ها نهادینه شوند و جایگاه تعریف شده برای آنها ایجاد شود چرا که به واسطه این برنامه ها نیازهای جامعه مرتفع خواهد شد.

    دلیری تاکید کرد: اگر این موضوع نهادینه شود می تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

    وی با بیان اینکه خلاء های زیادی در این مسیر وجود دارد ولی باید این نیازها رفع شود، گفت: تاکنون پیشرفت در زمینه برگزاری های برنامه هایی که در راستای تبدیل ایده به محصول برگزار می شوند خوب بوده به طوری که در سراسر استانهای کشور این برنامه ها اجرایی شده اند.

    معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ادامه داد: امروزه استارت آپ ها و فعالیت های فناورانه در کشور مطرح هستند زیرا اینها سودآور بوده و در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی دارند.

    برچسب ها