عصر خودرو

بر اساس تازه ترین تحلیل بلومبرگ؛

چین معادلات بازار طلا را بر هم می زند

عصر بازار: تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی نتوانسته است مانع خرید طلا از سوی سرمایه گذاران چینی شود و تقاضای طلا در بازار این کشور همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد.

چین معادلات بازار طلا را بر هم می زند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، چین با افت شدید ارزش سهام در ماه های گذشته روبرو شده و بازار مسکن این کشور نیز در شرایط کنونی با مازاد عرضه روبرو است و ارزش یوان نیز از سوی بانک مرکزی چین کاهش یافته است.

    بر اساس این گزارش سرمایه گذاران چینی با شرایط کنونی چاره ای جز سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند و اوضاع نابسامان بازار سهام و اقتصاد کلان موجب شده تا سرمایه گذاران چینی در شرایط فعلی نیز به خرید طلا ادامه دهند.

    در حالی که قیمت طلا برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو شده به نظر می رسد تقاضای طلا در بازار چین همچنان با افزایش نسبی مواجه خواهد شد.

    سرمایه گذاران چینی بر این باورند که قیمت طلا طی هفته های آینده به کمتر از سطح کنونی نخواهد رسید و با افزایش مجدد قیمت طلا می توانند ذخایر خود را فروخته و سود کسب کنند.

    واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود در 19 ماه گذشته رسیده است. اقدام بانک مرکزی چین در ماه اوت در کاهش ارزش یوان در برابر دلار تاثیر زیادی بر این مساله داشته است.

    از سویی آمارهای بانک مرکزی چین نشان می دهد که میزان ذخایر طلای این کشور از سال 2009 تا جولای امسال 57 درصد رشد داشته است. شاخص سهام بورس شانگهای نیز نسبت به اوج خود در ماه ژوئن بیش از 31 درصد کاهش داشته است.

    چین قصد دارد با کاهش ارزش یوان قدرت رقابت صادراتی خود در بازارهای بین المللی را افزایش دهد. این اقدام با انتقاد شدید آمریکا و اروپا روبرو شده است.

    انجمن طلای چین نیز اعلام کرد: تقاضای طلا در بازار چین در 9 ماه نخست امسال با 8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از 813 تن رسیده است. پیش بینی می شود تقاضای طلای چین برای کل سال 2015 میلادی به بیش از 1000 تن خواهد رسید.

    واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه سپتامبر با 77 درصد رشد به بیش از 96 تن رسیده است. موسسه مالی گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند قیمت طلا را به کمتر از 1000 دلار در هر اونس کاهش دهد.

    به اعتقاد کارشناسان اقتصادی برقراری ثبات در بازارهای مالی و سهام چین می تواند موجب افت تقاضای طلا در بازار این کشور شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها